Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Totul se cumpara

Tags: afaceri, organizatii umanitare, bani, oameni, filantropie

Daca ne gandim la societate in ansamblu, nu exista sisteme sau institutii/ organizatii care sa se sustina doar pe baza unei filosofii umanitare. Pentru a-si duce la capat intentiile nobile, trebuie sa se bazeze pe bogatia provenita din afaceri. Industria muzicala, de exemplu, nu se autosustine, caci se bazeaza pe banii consumatorilor, pe faptul ca acestia cumpara albume.
Organizatiile umanitare furnizeaza un serviciu: vindeca bolnavii, ajuta sarmanii. Donatorii platesc organizatiile sa le ofere servicii altora. Cum difera asta de banii pe care ii platim menajerei? Este vorba de acelasi tip de contract, numai ca munca umanitara este mult mai influenta.
 
Filantropia este la fel de putin neinteresata de bani, ca industria muzicala, cosmetica sau orice alte activitati finantate din banii pe care oamenii ii cheltuiesc pentru "suflet". Si asta pentru ca aceste industrii apeleaza la dorintele naturale, create de om pentru el insusi. Daca-i faci pe oameni sa creada ca nu pot trai fara ceva anume, iar tu poti sa le oferi acel ceva, atunci este vorba despre o industrie care nu are nevoie de finantare exterioara.
 
Este inca loc pentru dezvoltarea filantropiei. Pentru a putea aborda probleme sociale semnificative. Majoritatea oamenilor vor sa-i ajute pe altii. Vietile lor ar fi incomplete fara aceasta conexiune cu umanitatea. Tocmai de aceea, putem exploata aceasta dorinta perfect umana prin vanzarea compasiunii cu aceeasi rigoare cu care lansam pe piata masinile de lux. In felul acesta, putem stimula oamenii sa-i ajute mai mult pe ceilalti. Nu faceti acte caritabile pentru ca ati fost invitati sa faceti asta? Ati oferi la fel de mult sau la fel de des, daca nu ati fi fost batuti pe umar?
 
Actul de a cere, de a pune o intrebare este primul pas in marketing. Limitele acestei puteri nu au fost inca testate.
 
Cea mai importanta si evidenta sursa a cererii clientului este publicitatea si arta de a vinde a furnizorilor produsului. Intai faci produsul si apoi ii creezi piata de desfacere. Si totusi sectorul umanitar vrea sa construiasca o piata pentru filantropie, fara a scoate bani din programele actuale.
 
In 2009, Salvati Copiii, a cheltuit 3,31 milioane de dolari pe publicitate. Compania Walt Disney  - 2 miliarde, de 600 de ori mai mult. Lectia: Am putea salva mult mai multi copii, daca am construi strategia necesara de marketing.
 
In absenta unei abordari diferite, organizatiile umanitare si intentiile lor bune raman la mila subventiilor. Isi vand sufletul.
 
"Daca mi-as lua viata de la capat, as intra in publicitate... Publicitatea hraneste pueterea de consum a oamenilor. Pune in fata individului tinta unei case mai bune, a unor haine mai bune, a unei mancari mai bune pentru el si familia lui", se pare ca a spus Franklin Roosevelt. In aceeasi masura, publicitatea poate stabili ca tinta o lume mai buna, dar si sa aiba succes in timp ce ajunge la el.
 
Bunavointa poate fi scoasa pe piata la fel de bine cum face Budweiser cu berea. Se poate face reclama si la ideea de umanitate.
 
Autor: Madalina Alexe


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016