Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Alimente care lupta impotriva racelii

Tags: alimente impotriva racelii, cum sa scapi de raceala, prevenirea racelii, intarire sistem imunitar, antioxidanti, prevenirea racelii

Se apropie anotimpul rece si, prin urmare, trebuie sa ne ferim de raceala si gripa. Cand vine vorba de prevenirea racelii si intarirea sistemului imunitar, nu putem subestima puterea alimentatiei sanatoase. Vitaminale, mineralele si antioxidantii de care corpul nostru are nevoie pentru a lupta impotriva infectiilor nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra zilnica.
Iata care sunt cele mai bune alimente pentru prevenirea si tratarea racelii:
 
Ardei rosu
Asemenea citricelor, ardeiul rosu este bogat in vitamina C. Un ardei rosu contine 150 ml de vitamina C, adica doza dubla recomandata pentru femei, in timp ce o portocala are doar 100 ml. Iar atunci cand suntem deja raciti, ar trebui sa consumam o doza mult mai mare de vitamina C – aproximativ 400-500 ml pe zi.
 
Iaurt si chefir
Exista miliarde de bacterii in tractul nostru gastrointestinal, astfel ca trebuie sa ne asiguram ca cele bune sunt mai numeroase decat cele rele. Iaurtul si chefirul contin astfel de bacterii bune, care favorizeaza digestia si previn afectiunile.
 
Citrice
Cele mai recente studii sugereaza faptul ca vitamina C nu ar fi atat de utila in prevenirea racelilor precum se credea. Cu toate acestea, studiile indica faptul ca, atunci cand consumam vitamina C la primele semne de raceala, putem reduce durata bolii cu cel putin o zi. Este indicat sa consumam cat mai multe citrice cand suntem raciti: portocale, lamai, grepfrut. Si nu va faceti griji: este destul de greu sa consumi vitamina C in exces.
 
Usturoi
Usturoiul nu este util doar cand vrem sa condimentam mancarea. Acesta este extrem de benefic pentru sanatate deoarece contine alicina, un compus sulfurat care produce antioxidanti atunci cand se descompune. Pentru beneficii maxime, usturoiul trebuie consumat in stare cruda.
 
Peste
Pestele gras, inclusiv somonul, tonul si scrumbia, este bogat in acizi grasi omega-3, care reduc inflamatiile din organism. Inflamatiile impiedica sistemul imunitar sa functioneze corespunzator si pot favoriza raceala si gripa, precum si alte boli mai grave.
 
Piept de curcan
Proteinele din carnea slaba, precum pieptul de curcan, lupta impotriva racelii. Proteinele nu sunt necesare doar pentru construirea masei musculare, ci si pentru a forma anticorpi si a lupta impotriva infectiilor din organism.
 
Legume verzi
Cu cat culoarea este mai inchisa, cu atat contin mai multi nutrienti. Atunci cand luptam impotriva racelii, trebuie sa alegem legumele de culoare verde inchisa: brocoli, varza creata.
 
Afine
Fiind extrem de bogate in antioxidanti, afinele cresc imunitatea si lupta impotriva racelii. Afinele salbatice contin cei mai multi antioxidanti activi dintre toate fructele.
 
Ciocolata neagra
Ciocolata neagra contine un antioxidant care lupta impotriva infectiilor, denumit polifenol. Nu exagerati cu portiile, insa, si alegeti doar ciocolata care contine mai mult de 70% cacao.
 
Morcovi si cartofi dulci
Fructele si legumele de culoare portocalie sunt bogate in betacaroten. Atunci cand consumam astfel de alimente, corpul nostru transforma betacarotenul in vitamina A, care este esentiala in intarirea sistemului imunitar.
 
Seminte de floarea soarelui
Aceste seminte sunt o sursa excelenta de vitamina E, un antioxidant care protejeaza peretii celulelor. O singura portie de seminte de floarea soarelui contine 30% din portia zilnica recomandata de vitamina E. Alegeti semintele neprajite.
 
 
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0