Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Top 9: Cele mai nocive bauturi

Tags: bauturi nocive, sanatate, bauturi carbogazoase, dieta, zahar, indulcitori artificiali, bauturi daunatoare

Ne plac pentru ca sunt dulci si gustoase, ne ofera un plus de energie si aduc putina culoare in viata noastra. Insa stim cu adevarat ce bem? Multe dintre bauturile pe care le consumam chiar si zilnic sunt daunatoare pentru sanatate si toate contin cantitati industriale de zahar sau indulcitori artificiali.
Urmatoarele bauturi sunt nocive pentru organism:
 
1. Bauturile energizante
Cand ne gandim la bauturi energizante, ne referim de obicei la produse care contin neaparat cofeina. Problema este ca aceste bauturi „energizante” contin cantitati enorme de zahar si cofeina, acesta fiind si motivul pentru care cresc brusc nivelul energetic, dupa care urmeaza o stare de oboseala accentuata si apatie. Daca vrei cu adevarat sa devii mai alert, alege mai degraba ceaiul verde sau consuma cateva nuci.
 
2. Bauturile carbogazoase
Este greu sa gasesti chiar si un singur beneficiu al sucurilor acidulate. Acestea sunt extrem de bogate in zahar si contin calorii goale, astfel ca nu iti satisfac deloc pofta de mancare. In realitate, bauturile carbogazoase reprezinta o cauza directa a obezitatii. Acestea ar trebui eliminate complet din dieta sau, cel putin, ar trebui consumate ocazional.
 
3. Limonada
Majoritatea bauturilor de tip limonada comercializate in magazine contin foarte multi indulcitori artificiali, culori artificiale si conservanti. Un pahar de limonada contine aproximativ 100 de calorii si echivalentul a 6 lingurite de zahar, fara sa ofere insa niciun element nutritiv. Este ca si cum ai bea bomboane lichide.
 
4. Bauturile alcoolice tari
Consumul de alcool in exces are efecte grave asupra organismului: favorizeaza obezitatea, creste riscul dezvoltarii mai multor tipuri de cancer, a bolilor de ficat si de stomac. Un studiu din anul 2011 a demonstrat faptul ca persoanele care consuma cantitati mari de alcool prezinta un risc cu 36% mai mare de a suferi de cancer decat persoanele care consuma alcool moderat sau deloc.
 
5. Bauturile sportive
Daca obisnuiesti sa consumi astfel de bauturi dupa ce tocmai ai efectuat exercitii fizice inseamna sa te autosabotezi. Aceste bauturi contin un amestec de indulcitori naturali si artificiali, pe langa o sumedenie de alti aditivi nocivi. Daca vrei sa te hidratezi corespunzator dupa efectuarea de activitati fizice, alege apa.
 
6. Smoothie-urile din fructe
Chiar daca fructele sunt bune pentru organism si sunt recomandate in orice dieta, un astfel smoothie poate contine chiar si 700 de calorii si mai putin de 2 grame de proteine, datorita nivelului ridicat de zahar. Este ca si cum ai consuma dintr-o data un ananas intreg, o cana de capsuni, o cana de afine si un mango. Nu uita ca excesul de calorii este depozitat sub forma de grasime, chiar daca aceste calorii provin din fructe si legume.
 
7. Sucurile dietetice
Poate ca nu contin calorii, insa nu contin nici elemente nutritive. In niciun caz nu ar trebui sa inlocesti apa cu astfel de bauturi. Sucurile dietetice contin indulcitori artificiali care sunt extrem de nocivi pentru organism, pe termen lung. Cel mai cunoscut si mai controversat indulcitor este aspartamul, care este de 200 de ori mai dulce decat zaharul.
 
8. Shake-urile de cafea
Un pahar mare de frappucino poate contine pana la 800 de calorii si o treime din doza zilnica maxima de grasime saturata. Nu degeaba este atat de dulce: o astfel de bautura de cafea cu gheata contine aproximativ 170 grame de zahar.
 
9. Sucurile colorate
Sucurile din comert contin foarte mult zahar. Daca iti doresti neaparat sa bei un suc, alege-le pe cele 100% naturale. Orice alt suc contine adaos de zahar si multi alti aditivi nocivi.
 
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0