Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

4 etape esentiale ale planului de marketing

Tags: plan de marketing, strategie de marketing, audienta tinta, consumatori

Nu exista o formula magica pentru realizarea unui plan de marketing eficient. Ceea ce functioneaza in anumite cazuri, nu va functiona in altele, prin urmare, trebuie sa iti adaptezi strategia de marketing in functie de nevoile si dorintele consumatorilor, de natura publicului tinta si de anumite elemente imprevizibile.
Specialistii in marketing ai site-ului Entrepreneur.com ne sugereaza sa urmam un proces de 4 pasi simpli in vederea realizarii unui plan de marketing eficient.
 
1. Defineste audienta tinta
 
Gandeste-te cam asa: care este cel mai mic si cel mai specific grup de oameni care si-ar dori sa iti cumpere produsul sau serviciul? Este un simplu exercitiu de imaginatie. Va trebui sa te gandesti la toate detaliile pentru a putea defini adevarata audienta tinta.
 
2. Stabileste care este momentul exact in care clientii isi doresc produsul sau serviciul respectiv
 
Aceasta etapa este esentiala in realizarea unui plan de marketing. Niciun posibil client nu isi va dori produsul sau serviciul tot timpul. Pe parcursul unei zile, dorintele si nevoile oamenilor se schimba. In general, nu avem nevoie de mancare daca nu ne este foame si nu ne culcam cand nu ne este somn. Trebuie sa stabilesti exact ce isi doresc clientii potentiali si momentul cand au nevoie de acest produs sau serviciu.
 
3. Fii la locul potrivit, la momentul potrivit
 
Dupa ce ai stabilit ce anume isi doresc clientii si care este momentul optim pentru a le oferi acel produs sau serviciu, va trebui sa profiti de toate informatiile obtinute si sa le oferi ceea ce isi doresc, atunci cand isi doresc.
 
4. Extinde ideea

Daca nu esti complet multumit de idee, intoarce-te cu cativa pasi in urma si ia-o de la inceput. Reanalizeaza datele si planifica-ti din nou strategia de marketing, pana cand satisfacut pe deplin. Apoi, gaseste metode inedite de a ajunge la publicul tinta, avand totusi grija sa nu fii restrictiv, ci sa permiti si altor potentiali clienti sa iti gaseasca produsele si serviciile. Nu te limita la ideea initiala, ci incearca sa o extinzi pentru a atinge o audienta cat mai larga.
 
Dupa ce ai reusit sa vinzi produsul sau serviciul anumitor persoane, adreseaza-ti urmatoarele intrebari: Cine sunt acesti clienti? Cu ce se ocupa? Cum pot ajunge la alti clienti asemanatori?
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0