Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

7 tehnici de persuasiune simple si eficiente

Tags: tehnici de persuasiune, putere de convingere, reciprocitate, etichetare, limitarea optiunilor

Cu totii ne dorim sa fim auziti si intelesi cu adevarat si nu trebuie sa fii neaparat agent de vanzari pentru a-ti dori sa ai mai multa putere de convingere. Exista anumite tehnici dovedite de persuasiune pe care le vom analiza in cele ce urmeaza.
1. Dovada sociala
Atunci cand nu stiu cum sa actioneze, oamenii se vor uita ce fac semenii lor. In general, oamenii obisnuiesc sa faca ce vad la ceilalti oameni din jur. Asadar, daca incerci sa vinzi un anumit produs sau serviciu sau sa convingi oamenii sa accepte o idee, o metoda puternica de persuasiune este sa le arati ca multi dintre semenii lor au cumparat deja produsul sau au adoptat ideea respectiva.
 
2. Oglindirea
Oamenii respecta si se lasa influentati de cei pe care ii considera a fi asemenea lor. Prin urmare, o tehnica eficienta de persuasiune este sa oglindesti comportamentul celuilalt. Imita-i stilul de vorbire, postura si modul de actionare. Daca vrei sa il influentezi pe celalalt, vorbeste-i pe limba lui.
 
3. Limitarea optiunilor
Atunci cand le sunt oferite prea multe optiuni, oamenii nu se pot hotari asupra uneia singure. Asadar, este important sa nu le oferi prea multe optiuni, daca iti doresti sa aleaga un anumit produs sau serviciu. Este preferabil sa aiba de ales intre doua optiuni decat intre trei sau mai multe.
 
4. Reciprocitatea
Daca faci cuiva o favoare, acesta se va simti obligat sa ti-o returneze. Si nu doar atat. O persoana care ti-a facut o favoare o data va fi mult mai dispusa sa faca acest lucru si in viitor. Daca ai reusit sa convingi pe cineva sa te ajute cu ceva, acea persoana va fi dispusa sa te asculte cu atentie si va acorda o importanta mai mare spuselor tale.   
 
5. Etichetarea
Agentii de vanzari folosesc des aceasta tactica, spunandu-ne fraze de genul “Pareti o persoana inteligenta, iar persoanele inteligente cumpara produsul X”. Daca ii spui unei persoane ca este desteapta, sofisticata, curajoasa, etc., ii poti solicita apoi sa actioneze in conformitate cu acea eticheta. Oamenii simt nevoia sa demonstreze ca sunt consecventi. Daca suntem etichetati intr-un anumit fel, vom simti nevoia sa demonstram ca avem intr-adevar acea calitate.
 
6. Zambetul autentic
Zambetul poate avea un efect puternic asupra celorlalti. Ne plac oamenii care zambesc. Insa putem detecta cu usurinta un zambet fals. Asadar, este important sa le zambesti celorlalti, insa in mod autentic.
 
7. Simplitatea
Oamenii prefera lucrurile simple, chiar daca ar fi capabili sa inteleaga un limbaj mult mai complex. Simplitatea da intotdeauna roade. In loc sa "demonstrezi" celuilalt cat de inteligent si sofisticat esti tu, mai bine ghideaza-te dupa principiul K.I.S.S. (Keep It Simple Stupid).
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.36 din 5 - 7 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0