Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cele 9 legi fundamentale ale persuasiunii

Tags: persuasiune, legile persuasiunii, produse, manipulare, comercianti, reciprocitate, contrast, asteptare, putere, conformitate

Exista noua legi fundamentale ale persuasiunii care ne dirijeaza procesul de luare a deciziilor. Aceste legi pot fi aplicate majoritatii oamenilor, in aproape toate contextele. Pentru a putea influenta deciziile consumatorilor, ar trebui sa stapanim toate cele noua legi ale persuasiunii. In acelasi timp, este bine sa cunoastem aceste legi pentru a recunoaste atunci cand suntem manipulati sa cumparam un anumit produs sau sa luam o anumita decizie.
Iata care sunt cele noua legi ale persuasiunii:

1. Legea insuficientei.
Potrivit acestei legi, atunci cand o persoana considera ca un lucru este disponibil in cantitate limitata, va percepe valoarea obiectului respectiv ca fiind mai mare decat daca lucrul ar fi disponibil in cantitate nelimitata. Acesta este motivul pentru care vedem peste tot reclame de genul "Stoc limitat" sau "Produs disponibil in cantitate limitata".
 
2. Legea reciprocitatii
Conform acestei legi, atunci cand o persoana iti ofera ceva sau iti face un serviciu de o valoare perceptibila, vei fi inclinat sa ii oferi ceva in schimb, de valoare egala. Atunci cand primesti chiar si o mostra gratuita in magazin, vei fi mai dispus sa cumperi ceva din acel magazin, deoarece te simti intr-un fel indatorat.
 
3. Legea asocierii
Oamenii sunt mai dispusi sa accepte, sa incerce, sa placa sau sa achizitioneze lucruri care sunt aprobate/sustinute de persoane pe care le respecta sau le plac. Acesta este si motivul pentru care multe companii fac apel la celebritati pentru promovarea produselor si serviciilor oferite.
 
4. Legea contrastului
Potrivit acestei legi, atunci cand doua lucruri sau doua persoane sunt diferite, acestea ni se vor parea a fi si mai diferite daca sunt asezate alaturi. Acest principiu este utilizat foarte des de comercianti. De exemplu, atunci cand mergem la fast-food si suntem intrebati daca dorim sa alegem portia mai mare pentru doar cativa lei in plus.
 
5. Legea asteptarii
Atunci cand o persoana pe care o respecti asteapta un anumit rezultat din partea ta, vei avea tendinta sa faci tot posibilul pentru a indeplini aceasta asteptare, indiferent daca rezultatul final este unul pozitiv sau unul negativ.
 
6. Legea consecventei
Conform acestei legi, atunci cand un individ anunta, fie verbal, fie in scris, ca isi asuma o anumita pozitie, acesta isi va sustine pozitia cu tarie, chiar daca aceasta nu este valida sau daca exista numeroase dovezi impotriva acesteia.
 
7. Legea puterii
Oamenii care sunt perceputi ca avand o mare putere, influenta, expertiza sau autoritate vor avea putere asupra celor care accepta aceasta perceptie. De exemplu, atunci cand doctorul ne da un diagnostic, este cuvant de lege, deoarece avem incredere in expertiza acestuia.
 
8. Legea prieteniei
Conform acestei legi, atunci cand cineva in care ai incredere sau pe care il placi iti cere sa faci un anumit lucru, vei fi foarte motivat sa ii indeplinesti cererea.
 
9. Legea conformitatii
Un individ este mai dispus sa fie de acord cu o propunere care a fost acceptata de majoritatea oamenilor dintr-un grup. Asta deoarece exista o anumita presiune de a te conforma cu multimea.
 
Daca suntem atenti, vom observa ca aceste noua legi ale persuasiunii sunt cat se poate de adevarate si sunt valabile in aproape toate interactiunile cu cei din jur.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0