Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Creearea unui plan de marketing

Tags: plan de marketing, campanii promotionale, publicitate, metode de distributie, produse si servicii, plan de vanzari, stabilire pret

Un plan de marketing cuprinde mai multe elemente importante, printre care se numara: sectiunea referitoare la produsele si serviciile oferite, strategia de fixare a pretului, planul de vanzari si distributie, strategia de promovare si publicitate. In continuare, vom detalia toate aceste sectiuni.
1. Produsele si serviciile
Aceasta sectiune a planului de marketing se concentreaza asupra evidentierii unicitatii produsului sau serviciului oferit si a modului in care potentialul client va beneficia de pe urma utilizarii acestuia. Iata cateva intrebari ce ar trebui adresate in aceasta etapa:
 
  • Care sunt caracteristicile produsului sau serviciului? Aici puteti descrie atributele fizice ale produsului sau serviciului oferit si orice alte trasaturi relevante, cum difera produsul sau serviciul de cel al concurentei, etc.
  • Ce beneficii aduce produsul sau serviciul respectiv clientilor? Aici intra atat beneficiile tangibile, cat si cele intangibile. Oferiti cat mai multe beneficii cu putinta iar apoi alegeti sa le scoateti in evidenta pe cele care vor fi mai apreciate de audienta tinta.
  • Ce va diferentiaza produsul sau serviciul de celelalte produse disponibile pe piata? Acum este timpul sa stabiliti propunerea unica de vanzare, adica mesajul pe care clientii il vor primi referitor la produsul sau serviciul oferit, adica nucleul planului de marketing. Intregul plan de marketing se invarte in jurul acestui mesaj pe care doriti sa il comunicati clientilor.
 
2. Stabilirea pretului
Strategia de fixare a pretului implica stabilirea pretului produsului sau serviciului oferit. Acesta trebuie sa fie unul competitiv, dar sa va permita sa obtineti un profit rezonabil. Acest pret trebuie sa ia in considerare posibilitatile clientului si suma pe care acesta este dispus s-o plateasca. Pretul este fixat in urma evaluarii costului de productie si adaugarii unei sume rezonabile aferente beneficiilor de care se va bucura clientul.
 
3. Planul de vanzari si distributie
Scopul principal al planului de marketing este acela de a convinge oamenii sa cumpere produsele sau serviciile oferite. Planul de vanzari si distributie include trei parti esentiale:
 
  • Stabilirea metodelor de distributie ce vor fi utilizate. Cum va ajunge produsul sau serviciul la client? Il vei distribui prin intermediul unui website, prin agenti de vanzari, prin posta, sau vei comercializa produsele intr-un magazin? Alte intrebari ce trebuie adresate in cadrul acestei etape sunt: Care sunt costurile de distributie? Care sunt termenii de livrare? Cum vor fi impachetate produsele?
  • Stabilirea procesului de tranzactie dintre companie si clienti. Ce metode de plata vor fi utilizate? Care este politica companiei privind returnarea produselor? Exista un sistem de primire a feedback-ului din partea clientilor? Oferiti servicii post-vanzare?
  • Stabilirea strategiei de vanzari. Ce fel de agenti de vanzari vor fi implicati? Veti oferi training angajatilor? Ce fel de bonificatii le veti oferi?
 
4. Planul de promovare si publicitate
Aceasta sectiune descrie modul in care veti implementa propunerea unica de vanzare. In primul rand, ganditi-va la mesajul pe care doriti sa il transmiteti audientei tinta, apoi luati in considerare mai multe posibilitati de promovare a acestui mesaj:
 
Publicitate – ganditi-va ce procent din bugetul anual destinat publicitatii puteti investi in urmatoarele medii: internet, televiziune, radio, presa scrisa, afise si panouri publicitare, etc.
 
Campanii promotionale: oferirea de produse gratuite, cupoane de reduceri, produse demonstrative.
 
Materiale de marketing: carti de vizita, brosuri, etc.
 
Promovari: scrierea de articole, lansari de produs, evenimente speciale, testimoniale.
 
Orice companie, oricat de mica, ar trebui sa isi creeze propriul plan de marketing.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0