Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Reguli de eticheta business pe care trebuie sa le stii

Tags: marketing, intalniri business, reguli de eticheta, multumesc

Diverse situatii de socializare in emdiul business pot sa devina oarecum jenante. Regulile sunt si ele un pic diferite de cele care se aplica in societate si sunt arareori aduse in discutie.
1. Spune-ti intotdeauna numele complet.
 
Fii atent si la modul in care se prezinta ceilalti. Daca ai nume prea lung sau dificil de pronuntat, gandeste-te sa-l schimbi sau sa-l scurtezi. Sau scrie, pe cartea de vziita, si cum se pronunta.
 
2. Stai in picioare cand esti prezentat cuiva.
 
Daca stai in picioare, ceilalti nu te mai pot ignora. Daca esti luat pe nepregatite si nu te poti ridica, apleaca-te un pic in fata, pentru a da de stire ca te-ai ridica, daca ai putea.
 
3. Spune „Multumesc” doar o data sau de doua ori in timpul unei conversatii.
 
Altfel ii diluezi impactul si vei putea aparea ca fiind slab.
 
4. Trimite bilete separate de multumire fiecaruia dintre participanti.
 
Aceste bilete trebuie trimise in intervalul de 24 de ore imediat urmator intalnirii. Daca te gandesti sa alegi intre email si posta traditionala, sa stii ca aceasta din urma dureaza acteva zile, pe cand email-ul ajunge aproape instantaneu. Diferenta de timp poate fi cruciala in cazul interviurilor pentru un job, de exemplu.
 
5. Nu trage scaunul pentru nimeni.
 
Este in regula sa deschizi usa pentru partenerul ed afaceri, dar nu si sa-i tragi scaunul, indiferent de gen. Lasa regulile sociale la usa. Si femeile, si barbatii isi pot trage singuri scaunul.
 
6. Nu pune picior peste picior.
 
Atat femeile, cat si barbatii fac asta, dar distrage atentia si poate fi un gest prea sexi pentru o intalnire business. In orice caz, nu este bine nici pentru sanatate, caci pui presiune pe vene.
 
7. Rupe painea cu mana.
 
Nu te apuca sa tai chifelle cu cutitul. Rupe-le cu mana si unge-le cu unt atunci cand esti pregatit sa le mananci.
 
8. Nu pune farfuriile goale una peste alta.
 
Nu esti ospatar. Lasa-l pe acest sa-si faca treaba.
 
9. Nu cere mancare la pachet.
 
Este in regula sa faci asta cand cinezi cu familia, dar nu si cu partenerii de afaceri.
 
10. Comanda in concordanta cu oaspetele tau.
 
Asat inseamna ca, daca acesta cere un aperitiv sau desert, si tu trebuie sa faci la fel.
 
Sursa: "The Essentials Of Business Etiquette", de Barbara Patcher
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0