Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

14 sfaturi pentru succes in afaceri de la Richard Branson

Tags: sfaturi pentru antreprenori, richard branson, virgin, companie de succes, succes in afaceri, antreprenori, relatii de afaceri

Richard Branson, omul care a fondat compania Virgin in anul 1970, pe cand avea doar 20 de ani, este unul dintre cei mai renumiti antreprenori ai momentului. Acesta a reusit sa dezvolte opt companii de succes in opt industrii diferite, fara sa aiba macar o diploma relevanta in domeniu. Cum vede acesta succesul? V-am pregatit mai jos cele mai importante sfaturi pe care acesta le-a oferit antreprenorilor.
1. Nu te implica intr-o afacere daca nu iti place cu adevarat ceea ce faci
Pentru a pune pe picioare o afacere, trebuie sa investesti timp, energie si multa, multa munca. Insa, la sfarsitul zilei, trebuie sa construiesti ceva de care sa fii mandru, care sa iti placa intr-adevar.
„Pentru mine, construirea unei afaceri inseamna sa faci ceva de care sa fii mandru, sa aduci laolalta oameni talentati si sa creezi ceva prin care sa schimbi viata oamenilor pentru totdeauna”, spune Richard Branson.
 
2. Fii cat mai vizibil
Branson a primit urmatorul sfat atunci cand Virgin Airlines se afla la inceput: „Asigura-te ca apari pe prima pagina a ziarelor, nu pe ultimele pagini. Va trebui sa mergi si sa vinzi tu insuti produsele si serviciile. Fa-te de ras, fa orice. Altfel, nu vei supravietui.”
Richard Branson obisnuieste si acum sa calatoreasca foarte mult, pentru a cunoaste cat mai multi oameni noi. Asa a reusit acesta sa obtina cele mai bune sugestii si idei pentru afacerile sale.
 
3. Nu poti conduce o afacere fara sa iti asumi riscuri
Branson are o zicala dupa care se ghideaza in afaceri: „Cei curajosi poate ca nu traiesc pentru totdeauna, insa cei precauti nu traiesc deloc.” Orice afacere presupune asumarea unor riscuri, iar Branson ne recomanda sa fim pregatiti pentru esec. Nu vei dobandi succesul daca esti precaut. Chiar daca esuezi din cand in cand, nu exista un „esec total”, ne spune acesta.
 
4. Alege-ti numele cu grija
Unicitatea numelui asigura succesul unei companii. Richard Branson se asigura intotdeauna ca „Virgin” reprezinta servicii exceptionale, valoare si o abordare proaspata si incitanta. Acesta isi aminteste ca, la inceput, cuvantul „Virgin” era destul de riscant a fi folosit in afaceri, insa cu siguranta acesta a captat atentia clientilor.
 
5. Prima impresie conteaza, dar si ce-a dea doua conteaza la fel de mult
Prima impresie facuta clientilor este foarte importanta, insa la fel este si cea de-a doua, ne spune Branson. In cazul Virgin Airlines, atunci cand un client contacteaza a doua oara compania, de cele mai multe ori acesta are o problema cu un produs sau serviciu. Conteaza foarte mult cum se prezinta compania in astfel de situatii si cum reuseste sa isi pastreze o imagine favorabila si sa evite conflictele.
 
6. Perfectiunea nu poate fi atinsa
Este periculos sa crezi ca produsul sau serviciul tau este perfect. Inseamna ca te vei relaxa si nu vei mai incerca sa il imbunatatesti in niciun fel. Din acest motiv, Branson nu spune niciodata ca ceva este perfect. Oricat de ingenios ar fi produsul respectiv, intotdeauna exista loc de imbunatatiri.
 
7. Clientul are intotdeauna dreptate, majoritatea timpului
Clientul are intotdeauna dreptate, pana cand greseste. Sa nu uitam ca si acesta este tot om. Opiniile clientilor sunt foarte importante, insa nu iti poti construi intregul sistem de servicii cu clientii astfel incat sa nu fie puse niciodata la indoiala capriciile clientilor.
 
8. Exploreaza
Branson sustine ca in afaceri trebuie explorate noi teritorii, asa cum se intampla in stiinta sau geografie. Asta deoarece exista inca mumlte lucruri nedescoperite, care nu au fost inca inventate sau realizate. Explorarea unor teritorii noi poate da nastere unor inovatii de exceptie.
 
9. Incurajeaza angajatii sa isi exprime deschis opiniile
Angajatii trebuie incurajati sa isi exprime parerile fara teama. Un mediu de lucru rigid nu permite luarea unor decizii bune, de impact. Angajatii trebuie sa fie motivati sa dezvolte produse si servicii exceptionale.
 
10. Nu oricine este facut sa fie CEO
Un manager bun poate sa scoata ce e mai bun din angajati, este un foarte bun comunicator si isi ajuta angajatii sa invete din greseli, in loc sa ii critice in mod constant. Nu oricine are „stofa” de manager iar acest lucru este perfect in regula. Daca fondatorul companiei nu se simte in stare sa detina aceasta functie, ar trebui sa aleaga o alta persoana mai potrivita.
 
11. Cere o a doua si o a treia opinie
Pentru a avea succes in afaceri, trebuie sa fii un bun ascultator, iar asta inseamna sa soliciti opinia mai multor persoane inainte de a accepta sau refuza o idee sau a lua o decizie. In afaceri, solicitarea unei a doua opinii te ajuta sa economisesti bani si timp pretios.
 
12. Incheie relatiile de afaceri in mod amical
In afaceri, va fi nevoie sa renunti la anumiti parteneri de afaceri, care iti pot fi chiar prieteni. Chiar daca va hotarati sa mergeti in directii diferite, nu inseamna ca trebuie sa incheiati relatiile in mod conflictual. Rezolvati orice probleme aparute si incheiati relatia profesionala intr-un mod cat mai amiabil cu putinta.
 
13. Nu te lasa doborat de esec
Poate ca nu vei lua mereu cele mai bune decizii. Fiecare om este supus greselii, iar cea mai buna metoda de remediere a greselii este sa ti-o asumi. Chiar daca gresesti, nu te lasa doborat de esec. Invata lectia si mergi mai departe.
 
14. Nu te teme de schimbare  
Nimic nu dureaza pentru totdeauna si nicio companie nu are viitorul asigurat. Fiecare antreprenor ar trebui sa fie pregatit sa se adapteze schimbarilor si noilor circumstante pentru a putea supravietui.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0