Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

3 modalitati de eficientizare a campaniilor pe Facebook si Instagram

Tags: optimizare campanii facebook, sfaturi campanii facebook, optimizare campanii instagram, publicitate facebook, publicitate online

Optimizarea campaniilor pe retelele Facebook si Instagram pot fi de multe ori o bataie de cap, insa noi va prezentam cateva solutii pe care le puteti aplica pentru a obtine rezultate mai bune.
Prin eficientizare sau optimizare intelegem modificarea campaniilor in anumite feluri, astfel incat sa obtinem costuri mai bune si, pe cat posibil, mai multe conversii. E important sa precizam ca pentru o optimizare "sanatoasa" va trebui sa avem deja o campanie de publicitate facuta pe una din cele doua retele. Trebuie sa avem un punct de la care sa plecam pentru a intelege ce trebuie imbunatatit.

Norocul marketerilor sau a celor responsabili de social media este ca Facebook ofera cantitati imense de date, iar noi vom analiza in continuare trei moduri prin care ne putem optimiza cu succes campaniile.

1. Targeteaza localitatile care te intereseaza cel mai mult (judete sau orase)
Odata ce rulezi pentru prima data o reclama vei observa ca mai multe rezultate vor proveni dintr-o anumita locatie. Asta se datoreaza faptului ca algoritmul incearca sa afiseze reclama ta acolo unde primeste cel mai bun feedback. Ce poti face daca vezi ca 5 din 10 comenzi iti vin din Tulce, spre exemplu? Ei bine, poti crea un Ad Set sau o campanie separata, targetata doar pe Tulcea. Atentie, insa, la faptul ca trebuie apoi sa excluzi Tulcea din campania care ruleaza la nivel national.

Pentru a vedea unde ai cele mai bune rezultate, mergi la butonul "Breakdown", apasa pe "BY DELIVERY" si apoi selecteaza "Region". Iti vor aparea rezultatele obtinute de campania rulata de tine pe fiecare judet in parte.

2. Varsta si gen
Folosind aceasi logica ca si la punctul 1., selectam Varsta si Sex (Age and Gender) din lista de Breakdown pentru a intelege cine interactioneaza cel mai mult cu reclama noastra, respectiv pe ce categorie de varsta si sex avem cele mai bune rezultate.

Sa presupunem ca observi ca reclama ta are cel mai mare succes la barbatii intre 18-24 ani si 25-34 ani. Ai doua optiuni: a) modifici acea campanie originala sa ruleze ulterior doar pentru barbatii pe segmentul de varsta 18-34 ani sau b) creezi un Ad-Set nou cu aceste setari. – personal, as opta pentru varianta b iar daca al doilea Ad Set creat are rezultate bune, as opri primul Ad Set-ul.

Ca un sfat, tine cont de publicul tau tinta cand iti creezi continutul pentru reclame (poze, video, etc.). Chiar daca ai un produs unisex, poti crea doua reclame separate cu continut dedicat ficarui sex in parte. 

3. Placement & terminale 
Cand creezi o reclama pe Facebook si lasi optiunea Automatic Placement selectata, reclama ta va fi arata pe mai multe platforme si plasari: Instagram (Feed, Stories), Facebook (News Feed, Right Column), Messenger, Audience Network si mai nou, Marketplace.

Mai multe teste arata ca daca rulam reclamele cu optiunea Automatic Placement, in cele mai multe cazuri avem rezultate mai bune decat daca facem campanii separate pe fiecare plasare in parte insa, observam des ca unele postari ne aduc mai multe rezultate pe o anumita plasare (pe Instagram de exemplu). Facebook News Feed iese mai mereu castigator dar nici celalalte nu se lasa mai prejos.

Daca observi (folosind Breackdown> Placement) ca o postare merge foarte bine pe Facebook Messenger, poti crea o campanie separata doar cu acea plasare, lasand inca una sa ruleze pe celalalte plasari. Si la acest punct este important sa ai continut optimizat pentru fiecare plasare in parte (de exemplu: poza in format lung pentru Insta Stories dar aceasi poza in format patrat pentru Facebook Newsfeed).

Aceasi poveste si cu Device-ul: Mobil sau Desktop.

Stim deja ca cel mai mult trafic sau engagement vine de pe Mobil asa ca poti crea campanii care ruleaza doar pe Mobil sau doar pe Desktop. De exemplu daca promovezi un app pentru mobil sau un software care trebuie instalat pe Desktop.

In toate aceste situatii, daca doresti sa creezi un Ad Set nou, cel mai simplu este sa selectezi Ad Set-ul original si sa dai click pe butonul Duplicate. Facand asta, ti se va copia un Ad Set nou cu acelesi setari ca primul si cu aceasi reclama deja copiata unde poti aduce modificarile discutate la punctele 1, 2 si 3.

In acelasi timp, nu uita sa analizezi Ad Set-ul si sa vezi ce ai putea sa aduci in plus pentru a fi pe placul viitorilor tai clienti. 
Autor: Redactia Marketingportal.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0