Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Sa invatam de la Starbucks

Tags: marketing, starbucks, poveste de succes, trucuri de marketing, cafea

Starbucks este una din povestile de succes ale secolului al 21-lea. A pornit de la o cafenea, acum 33 de ani, in Seattle, pentru a creste la 9.405 puncte de deschidere operate de companie si 8.661 puncte de desfacere sub licenta, in 61 de tari. In anul fiscal 2012, compania a declarat venituri de 13,3 miliarde de dolari.
Cana dupa cana, Starbucks a schimbat modul in care oamenii de pe diverse continente privesc cafeaua. Mai mult, compania a transformat o comoditate intr-un accesoriu de lux. A creat un stil de viata.
 
Pe langa gustul cafelei, exista un numar de factori care au propulsat compania. Iata cativa:
 
1. Porneste de la un concept de business.
 
Starbucks are un succes enorm pentru ca a capitalizat un concept care nu exista inainte – cafeneaua ca spatiu de socializare. Nu este un loc unde sa bei o cafea buna, ci si un centru de discutii, pentru studenti si pentru profesionistii din mediul urban. 
 
2. Gandeste diferit.
 
Chiar de la bun inceput compania a avut ambitii mari. Forta sta consta in abilitatea de a identifica oportunitati, chiar daca asta inseamna sa dinamitezi tendintele acceptate in retail. Astfel, compania nu-si alege un spatiu doar pe baza datelor demografice, a traficului in zona sau a spatierii magazinului. In schimb, isi pune mai multe cafenele in zone alese, ceea ce este interzis de legile traditionale de marketing care avertizeaza in privinta pierderii de clienti.
 
Starbucks a incalcat orice norma acceptata si a adoptat gruparea, folosind aceasta strategie pentru a-si creste veniturile totale si cota de piata. Riscul asumat a dat roade, caci companiei ii este mai ieftin sa livreze totul in anumite zone si marimea sa i-a pemis sa amortizeze eventualele pierderi rezultate in urma canibalizarii vanzarilor magazinelor cand un punct de desfacere nou a aparut in apropiere.
 
3. Alege-ti destept partenerii.
 
Starbucks a demonstrat ca si o companie mare are nevoie de ajutor pentru a-si atinge obiectivele. De fapt, unul din factorii cheie care au ajutat la succesul companiei este initiativele privind parteneriatele. In 1993, compania a incheiat un contract cu lantul de librarii Barnes and Noble din statele Unite pentru a-si pune cafeaua la dispozitia cititorilor de carti. 
 
In 1996, Starbucks s-a apropiat si de Pepsi-Cola si a inceput sa vanda varianta imbuteliata la sticla a Starbucks Frappuccino. In acelasi an, a devenit partener si cu un producator de inghetata/
 
In 2001, compania a incheiat colaborarea cu grupul de hoteluri Hyatt.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0