Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cine va plati timbrul de mediu

Tags: timbru de mediu, durata de functionare, rovana plumb, cuantumul taxei

Timbrul de mediu va fi aplicat numai autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri si va fi stabilit luand in calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30% ca in prezent, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 urmand sa scada comparativ cu valorile actuale.
Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuata o singura data pe toata durata de functionare a masinii, indiferent de cate ori aceasta va fi vanduta ulterior.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu si celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto.

Propunerea a fost prezentata in sedinta de miercuri a Guvernului de catre ministrul Mediului, Rovana Plumb.

"Intentia este sa aplicam principiul conform caruia poluatorul plateste, dar si sa incurajam achizitia de masini mai putin poluante. Acum, pentru masinile vechi si foarte vechi este perceputa o taxa aberanta, ceea ce creeaza un blocaj in achizitionarea de masini mai putin poluante", a declarat ministrul Rovana Plumb.

Asadar, timbrul de mediu va lua in calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual in care este calculata si cilindreea.

Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite va fi mai mic prin noul sistem de calcul, decat cel actual, deoarece aceste masini vor mai avea o durata scurta de functionare, asadar vor polua pentru un interval mai mic.  



Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0