Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Secretele din spatele unui site de comert online eficient: Amazon

Tags: amazon, succes, afaceri, magazin online, clienti, produse, comert online

Amazon este o companie de comert online care si-a deschis pentru prima data portile virtuale in anul 1995. Initial, compania oferea cumparatorilor posibilitatea de a achizitiona carti chiar din garajul fondatorului Jeff Bezos, din Seattle, Statele Unite ale Americii, pentru ca in anii urmatori sa ofere, prin intermediul spatiului virtual, cea mai mare selectie de carti, CD-uri, electronice, jucarii, ustensile, obiecte de mobilier, aparatura si gadget-uri de bucatarie la nivel global.
Marele guru al marketingului, Phillip Kotler, spunea ca “scopul oricarei afaceri este acela de a crea clienti”. Sam Walton, fondatorul Wal-Mart, completeaza aceasta afirmatie, spunand la randul sau ca “singurul sef pe care il are orice afacere este clientul. Acesta poate concedia pe oricine, de la presendinte in jos, prin simpla decizie de a-si cheltui banii in alta parte”.
 
Se pare ca aceste doua principii nu i-au fost straine fondatorului Amazon, Jeff Bezos, care declara ca obsesia pentru satisfactia clientului face parte din cultura organizationala a companiei sale.
 
Succesul resimtit de companie in prezent se datoreaza obsesiei companiei pentru experienta avuta de fiecare client in mod individual. Fondatorul explica acest lucru astfel: “punand accentul pe dorintele clientului si creand o relatie cu el, acesta iti va permite sa obtii profit”.
 
Crearea unei relatii cu clientii este necesara, dar nu suficienta. Clientul va cumpara orice, atat timp cat el crede ca acel produs este facut doar pentru el. Jeff Bezos subliniaza acest aspect spunand ca “daca la nivel global avem 88 de milioane de consumatori, trebuie sa fim capabili sa oferim 88 de milioane de magazine individuale”.
 
Intr-adevar, clientii Amazon sunt rasfatati fiecare in parte, fiind intampinati cu o pagina personalizata, primesc recomandari personalizate in functie de dorintele si cumparaturile anterioare.  Posibilitatea oferita clientilor de a explora reprezinta un alt factor cheie si un avantaj competitiv al companiei. O data intrat pe site, cumparatorul este atras sa ramana mai mult timp acolo, pentru a se uita, a descoperi si a invata.
 
Prin intermediul inovatiei constante, a diversificarii portofoliului de produse si prin faptul ca ei nu incearca sa vanda doar carti sau DVD-uri, ci sa furnizeze o experienta unica fiecarui client, Amazon a devenit o comunitate online bine inchegata, in care clientii pot cauta diferite produse sau alternative la acestea, pot imparti pareri si opinii cu alti membri ai comunitatii si chiar conversa online cu experti si cu diferiti autori.
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0