Cat de bine esti pregatit pentru o criza in social media?
Tags: criza in social media, social media, facebook, twitter, client nemultumit, solutionarea crizei
Social Media le-a dat oamenilor mai multe putere si libertate de expresie ca niciun alt mediu inainte. In ultimii cativa ani, am putut vedea cum social media a schimbat pietele, dar si multe alte aspecte ale vietii noastre.
Social Media le-a dat oamenilor mai multe putere si libertate de expresie ca niciun alt mediu inainte. In ultimii cativa ani, am putut vedea cum social media a schimbat pietele, dar si multe alte aspecte ale vietii noastre.
Oamenii au acum abilitatea de a-si exprima public opinia, de a comunica simultan cu prietenii lor care-si impartasesc parerile prietenilor lor si asa mai departe. In felul acesta, word of mouth a devenit mai influent ca niciodata pana acum: un american, de exemplu, mentioneaza 60 de branduri pe saptamana in conversatiile online si offline si 81% dintre consumatorii americani sunt influentati de postarile pe care prietenii lor le fac in social media despre branduri.
Cum iti afecteaza asta propriul brand? Imagineaza-ti un client fericit care este atat de incantat de un produs de-al tau, incat le spune tuturor prietenilor sai de pe Facebook si Twitter despre el, intra pe forumuri de profil si comenteaza pozitiv, dar si pe pagina ta de Facebook pentru a-ti multumi. Un singur client satisfacut da nastere unei expuneri pozitive pentru brand, fara niciun cost suplimentar.
Imagineaza-ti acum un client nemultumit care urmeaza exact aceeasi pasi. Daca pe piata exista mai multi clienti nemultumiti decat cei multumiti, ajungi repede in criza de imagine. Esti pregatit pentru o astfel situatie?
Pregatirea este cuvantul cheie
Daca nu esti pregatit pentru o criza, esti vulnerabil si orice greseala poate atrage dupa ea probleme. Panica nu este un consultant bun in situatiile dificile, asa ca este mai bine sa ai pregatite mai multe scenarii. Fa un brainstorming cu celelalte departamente din compania ta si intocmeste o lista a nevralgiiilor. Cauta studii de caz pe teme similare sa te inspiri. Intreaba-te cateva lucruri: Cum vei raspunde comentariilor negative? Ce actiuni vei intreprinde pentru a rebalansa conturile de social media? Pe cine informezi prima si prima data? Ce faci pentru a urgenta procedurile, la nevoie?
Fii social!
Din moment ce brandul tau este in social media, trebuie sa fie un social brand si crizele sa fie solutionate in consecinta. Planifica-ti contraatacurile din aceasta perspectiva, ca o persoana careia ii pasa de clienti si de opiniile lor. Fii onest si nu exita sa admiti greselile si sa-ti ceri scuze, daca este cazul. Foloseste umorul si empatia si incearca sa rezolvi lucrurile cat mai repede cu putinta. Sinceritatea iti va atrage sustinatori.
sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
Ultimele comentarii
Sfaturi privind redactarea unei scrisori de multumire
""Is this a West Ham steward chanting a Man Utd song at the London StadiumHe added: Many times..."
de Anonim
Gala Forbes Best Office Buildings a ajuns la a doua editie
"cialis generico lilly cialis 20 mg cut in half
<a..."
de Anonim
Citate celebre despre optimism
"z https://bit.ly/2vwsJpi viagra online usa <a href= https://bit.ly/2vwsJpi >buy..."
de Anonim
Articole similare
Coca-Cola cauta agenti secreti
Continut de marketing de nota zece si o echipa de minune. De unde le iei?
66% dintre publicitari includ social media in campaniile online
Google+ da unda verde brandurilor
Ultimele articole
O noua aplicatie pe piata din Romania masoara influenta brandurilor in social media
Prima competitie din Romania in domeniul sigurantei ocupationale, Safety Awards, isi asteapta candidatii
Facebook ar putea plati continutul de succes si de calitate
Credit Risk & Debt Collection Forum: despre detaliile care definesc succesul in colectarea de creante