Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum devine Google o extensie a mintii noastre

Tags: google, publicitate targetata, informatii personale, browser, realitate augmentata

Google ne-ar putea conduce pe toti spre un viitor incredibil, daca ar putea lasa un pic din orgoliul de a conduce piata publicitatii targetate si s-ar orienta doar spre a-i ajuta pe utilizatori sa-si administreze mai bine informatiile personale. Nu ne putem gandi la Google doar ca la un motor de cautare. Si asta ar trebui si sa ne incante, si sa ne sperie.
Motorul de cautare este, in continuare, masa critica a viitorului financiar si tehnologic al companiei, dar Google foloseste afacerea cautarii pentru a se transforma in ceva mult mai amplu decat un browser pe Internet.
Devine o extensie a mintii noastre, un asistent digital omniprezent care intelege ce ne lipseste si ne vine inintampinare, inainte chiar de a ne da seama ce vrem.
 
Ganditi-va cum ar fi ca Google sa poata diagnostica boala copilului pe baza locurilor unde a fost, a cat de alert este si a temperaturii corpului, apoi sa duca masina sa-l ia de la scoala, totul in timp ce noi suntem la serviciu. Sau Google sa traduca un document important, intr-o limba imposibila, chiar in timp ce aterizam intr-o tara straina. Sau Google administrandu-ne portofoliul de investitii.
In esenta, Google devine o parte din noi. Imaginati-va cum Google posteaza un comentariu customizat in functie de unde ne odihnim privirea cand suntem intr- excursie, partajand apoi pentru prieteni si o poza. Sau cum Google preia controlul masinii cand, pe baza reactiilor la condus si a ratei de clipire, isi da seama ca nu mai putem conduce.
 
Captivant? Da, dar si potential infiorator. Pentru a avea acces la viata augmentata marca Google, trebuie sa-i dam privilegii nemaivazute de acces la informatii personale, la comportamentul nostru, la noi insine. Ce medicamente luam? La ce ne-am uitat mai lung cand stateam in statie? Ce numar are cardul nostru?


 
Credeti ca este improbabil sa ne trezim intr-una dintre zilele viitorului apropiat si sa descoperim ca Google stie tot ce ne face individualitati? Telefonul cu Android trebuie sa porneasca microfonul pentru ca Google Maps sa judece dupa zgomot daca sunt inauntru sau afara? Ei bine, pot ajunge mai repede la aeroport. Ochelarii imi cer sa identific chipurile persoanelor din jurul meu, pentru ca Google sa poata deduce cine va ajunge sa vorbeasca cu casuta vocala si pe cine lasa sa ma scoale din somn la 3 dimineata? Ei bine, nu cred ca vreau sa fac setari manuale si pentru asta.

Luate separat, aceste schimbari par benigne, dar impreuna repreznta un pact major. Cu cat Google se angajeaza sa ne faca viata mai buna, cu atat mai multa intimitate ne mananca. 

Poate a venit vremea sa ne indreptam spre servici platite care sa le ia locul celor gratuite, dar invadate de publicitate targetata. Ce ziceti?
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0