Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Instrumente de masurat sociabilitatea brandurilor

Tags: branduri, sociabilitate branduri, retele sociale, instrumente de masurare, campanii sociale

Internetul si retelele online au creat contextul propice manifestarii laturii sociale nu doar a oamenilor de toate natiile si inclinatiile, ci si a brandurilor. Ba mai mult, in ultimul caz, ele au facut aproape imperativa construirea unei existente sociale active si vizibile. Dar cum se poate masura sociabilitatea unui brand si mai ales impactul si eficienta unor campanii? Exista cateva instrumente.
1. Share of Voice – se refera la numarul de mentionari pe retelele sociale ale unui brand comparativ cu cele ale brandului concurent.

Acesta este un bun indicator al notorietatii brandului si reflecta cam cat de mult a castigat acesta din conversatia existenta in social media.

2. Brand Volume – se refera la numarul de mentionari ale brandului raportat la o anumita perioada de timp.

Daca acest indicator nu creste, inseamna ca acele campanii desfasurate in zona social media nu dau rezultatele scontate. Monitorizarea regulata a acestui indicator, luna de luna sau chiar saptamana de saptamana, poate fi o metoda potrivita de a vedea cat de sanatoasa este prezenta brandului in online.

3. Engagement – reprezinta numarul de interactiuni pe care consumatorii le au cu brandul pe retelele sociale.

La ce bun sa generezi cat mai mult content, daca nimeni nu reactioneaza cumva la el, daca nu discuta si nu il impartasesc cu altii? In fond, social media este fundamentata pe conversatie. Cu cat fanii sunt mai deschisi la a interactiona cu brandul, cu atat sansele ca ei sa devina fideli acestuia sunt mai mari. In egala masura, ei pot deveni veritabil promotori ai brandului.

4. Interaction Per Post – se refera la numarul de raspunsuri sau comentarii la un mesaj postat in retea, fie el tweet or status update.

La fel ca si in cazul engagementului, cu cat numarul de comentarii si raspunsuri date de un utilizator este mai mare, cu atat el are sanse de a fi din ce in ce mai interesat de brand si de ceea ce acesta ii comunica.

5. Sentiment Analysis – isi propune sa ilustreze ce parere au cei care vorbesc despre brand si produsele sale.

Desi P.T. Barnum obisnuia sa spuna ca orice forma de publicitate este buna („All publicity is good publicity”), brandul care se alege in mod constant cu reprosuri pe retelele sociale, are totusi o mare problema. De asemenea, daca atitudinea fanilor este mai degraba neutra, acest lucru ar putea ar putea fi semnul ca eforturile de marketing ale companiei nu au efect, ca nimanui nu ii pasa suficient de mult de brandul cu pricina pentru a-si manifesta opinia, fie ea pozitiva ori negativa.    

6. Social Click-Through Rate – reprezinta numarul de click-uri pe care utilizatorii il dau link-urilor catre asa-zisele „proprietati web” (website-ul, blogul companiei) si diseminate prin social media.

Unul dintre obiectivele campaniilor social media este de a aduce trafic pe site-ul, microsite-ul ori blogul companiei pentru ca astfel sa creasca notorietatea si vanzarile. Cresterea acestui indicator releva faptul ca eforturile de marketing au succes.

7. Key Influencer Mentions – se refera la numarul de mentionari venite din partea acelor fani identificati drept agenti de influenta gratie fidelitatii cu care urmaresc si interactioneaza cu brandul.

Suportul unor fani-ambasadori este foarte important si poate constitui cheia extinderii impactului brandului in anumite comunitati de interes.  In vreme ce a face pe multi sa vorbeasca despre brand pe retelele sociale este o dovada a faptului ca strategia de marketing functioneaza, mentionarile venite de la fanii cu influenta sunt mult mai valoroase.

8. Platform Reach – se refera la numarul de platforme sociale pe care apare brandul sau raza de actiune a acestuia pe diferite retele online.

De exemplu, un brand poate fi in centrul discutiilor pe anumite forumuri insa pe Twitter prezenta sa sa fie slaba. Daca acest lucru este sau nu o problema depinde in mare masura de unde se afla publicul tinta, pe Twitter sau pe forum.

9. Mobile Mentions – reprezinta numarul de mentionari ale brandului de pe site-urile sociale mobile.

Nu trebuie uitat faptul ca socializarea online incepe sa se realizeze tot mai mult pe dispozitivele mobile, asa ca, daca consumatorii nu obisnuiesc sa interactioneze cu brandul prin intermediul aplicatiilor, nu este un semn prea bun. Acest lucru este cu atat mai relevant in contextul desfasurarii unir campanii care implica cupoane mobile, coduri QR sau orice altceva ce are legatura cu sistemele de operare Android, iPhone, Blackberry ori Windows.      

[Via Mashable.com]  
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0