Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Managementul conflictelor sau cum sa eviti durerile de cap

Tags: management, conflict, echipa, atitudine pozitiva

Conflictele se ivesc la tot pasul si cred ca nici cel mai bun plan de management nu le poate evita pentru ca atunci cand lucrezi cu oamenii, astfel de mici ciocniri de opinii, erori sau orice alte controverse se pot isca dintr-un milion de motive pe care, da, nu ai avut de unde sa le ghicesti si nici macar sa le intuiesti.
Dar nu punem raul inainte, mai ales ca exista solutii si exista atitudini pe care le putem adopta in astfel de situatii pentru a calma spiritele si exista indemanari de care ne putem folosi pentru a rezolva astfel de situatii.

Va trebui intotdeauna sa ne adresam intr-o maniera cat mai convingatoare, sa fim precisi si sa stim exact care e mesajul nostru pe care il vom argumenta solid pentru a nu lasa loc unor indoieli care, daca se dovedesc fondate atunci cand incercam sa ne demonstram punctul de vedere, ne vor distruge prezentarea si credibilitatea.  Nimic nu e insa pierdut. Ne facem planul de actiune si trecem la fapte.

Atunci cand vorbim, trebuie sa stim si sa ascultam. Nu facem presupuneri si nu tragem concluzii pripite dupa ce altcineva si-a exprimat opinia. Ascultam cu atentie si celelalte variante si le analizam pentru a oferi un raspuns potrivit.

Pentru a evita conflictele, va trebui sa avem rabdare. Exista oameni care au aceasta inclinatie spre a crea conflicte, insa va trebui sa recunoastem oricand acest tip de tendinte si sa stim sa le evitam. In astfel de situatii va trebui sa nu ne lasam influentati, sa ne urmam instinctul si sa ne controlam emotiile pentru a nu scapa situatia din mana.

A fi impartial tine tot de una dintre strategiile de evitare a conflictelor. Chiar daca unii dintre cei din echipa ne sunt prieteni, va trebui sa stim cand e cazul sa le luam apararea si cand nu si cand e cazul sa consideram ca opinia lor este gresita, chiar daca ne sunt prieteni.

Atitudinea pozitiva este un element de baza in gestionarea conflictelor asa cum calmul dezarmeaza de multe ori persoanele care pornesc din start cu o stare conflictuala. Cu toate acestea, daca cineva refuza sa accepte o situatie, gandeste-te la binele comun, pune lucrurile in balanta si nu incerca sa gasesti calea de mijloc doar pentru ca altcineva nu vrea sa faca un compromis.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0