Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Tot ce trebuie sa faci si sa NU faci atunci cand concediezi un angajat

Tags: cum sa concediezi un angajat, conditii de concediere, ce ii spui unui angajat concediat

Orice antreprenor trebuie la un moment dat in viata sa isi concedieze macar un angajat, din diferite motive. Pentru majoritatea oamenilor de afaceri, este extrem de dificil sa renunte la personal, deoarece a investit in pregatirea acestuia bani si timp si poate chiar a ajuns sa tina la persoana respectiva.
Exista numeroase motive pentru care managerii decid ca trebuie sa renunte la o parte din angajati, fie in urma unei restructurari, fie din alte motive, precum: neseriozitatea angajatilor, salariati care nu reusesc sa atinga performanta dorita de companie, nu se pot adapta conditiilor de lucru, nu pot lucra in echipa si multe altele. 
 
Oricat de greu ar fi pentru lideri sa isi concedieze angajatii in cauza,  sunt nevoiti sa o faca pentru bine afacerii sale, fara regrete si fara sa priveasca in urma.
 
In orice caz, angajatorul nu trebuie sa isi ceara iertare pentru decizia de a concedia pe cineva.
 
Pentru a veni in ajutorul oamenilor de afaceri pusi in postura de a concedia un angajat, voi prezenta cateva sfaturi pe care trebuie sa le faca si pe care nu trebuie sa le faca atunci cand iau aceasta decizie.
 
Fa asta:
 
1. Familiarizeaza-te cu procedura de somaj si pregateste documentatia necesara
2. Pregateste raspunsurile la intrebarile pe care ti le poate adresa angajatul
3. Asigurate ca l-ai platit pentru tot efortul depus
4. Stabileste ziua si ora
5. Cheama inca o persoana in camera
6. Concentreaza-te asupra performantei angajatului si nu asupra persoanei
7. Fii respectuos
8. Lasa angajatul sa isi exprime frustrarile/nemultumirile
9. Detaliaza ce urmeaza sa se intample (plati, beneficii, vacante platite)
10. Fa asta repede, in maximum 10-15 minute
 
Nu face asta:
 
1. Argumenteaza
2. Ofera sfaturi
3. Spune planurile altcuiva inainte
4. Amana
5. Asuma-ti responsabilitatea pentru esec
6. Concentreaza-te pe persoana
7. Concediaza-l in public
8. Vorbeste despre sentimentele personale/regretele tale
9. Scuza-te pentru decizia ta
10. Glumeste inainte pentru a sparge gheata

 
Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.63 din 5 - 4 voturi.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0