Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa iti depasesti teama de a vorbi in public

Tags: teama de a vorbi in public, discurs, fobii, vorbit in public, anxietate, frici, temeri, sustinere discurs

Majoritatea oamenilor ar prefera sa indure chinuri groaznice decat sa fie nevoiti sa vorbeasca in public. Vorbitul in public ramane una din cele mai mari fobii posibile. Insa orice situatie poate fi imbunatatita si orice fobie poate fi vindecata. Urmatoarele sfaturi va vor ajuta sa fiti mai putin anxiosi atunci cand sunteti nevoiti sa vorbiti in fata unei audiente.
1. Pregatiti-va temeinic
Atunci cand ne pregatim bine discursul, avem mai multa incredere in noi. Asta inseamna ca trebuie sa va luati timp pentru a aduna cat mai multe informatii cu putinta despre subiectul pe care il veti aborda, dar si despre preferintele publicului.
 
Este publicul informat cu privire la subiect? Daca nu, va trebui sa definiti termenii specifici. De asemenea, nu uitati sa incepeti discursul printr-un element care sa capteze atentia publicului (o povestioara, o anecdota, o gluma), sa mentineti atentia publicului pe parcursul discursului si sa sfarsiti discursul intr-un mod memorabil.
 
Poate fi extrem de util sa vizitati inainte locul in care veti sustine discursul, pentru a va obisnui cu mediul respectiv.
 
2. Exersati
Puteti exersa discursul in fata oglinzii sau in fata unui public restrans, format din prieteni apropiati. De asemenea, va puteti inregistra audio sau video, pentru a avea o idee despre ce ar trebui sa imbunatatiti in discursul oferit. Asigurati-va ca:
- nu vorbiti prea incet sau prea repede
- luati pauze atunci cand trebuie
- nu va sprijiniti de obiecte in timp ce vorbiti
- adoptati o postura corespunzatoare: umerii drepti, capul sus.
Cu cat veti exersa mai mult, cu atat rezultatul final va fi mai reusit.
 
3. Depasiti-va fricile
Ce se va intampla daca va impiedicati si cadeti de pe scena? Sau daca uitati o parte importanta a discursului? Daca publicul va rade de dvs.? Incetati cu presupunerile si scenariile de groaza. Orice ar fi, veti supravietui.
 
4. Imaginati-va un discurs reusit
Imaginati-va cum pasiti increzator pe scena, salutati publicul si oferiti un discurs reusit. Repetati acest exercitiu in fiecare zi. Vizualizati cum totul se desfasoara conform planului, insa incercati de asemenea sa vizualizati cum ati face fata diverselor probleme ce ar putea aparea.
 
5. Concentrati-va asupra materialului prezentat
In loc sa va preocupe fricile si temerile, concentrati-va asupra continutului, iar emotiile vor disparea ca prin minune.
 
6. Respirati adanc
Studiile au demonstrat faptul ca respiratia adanca reduce tensiunea arteriala si ajuta corpul sa se relaxeze. Faceti exercitii de respiratie de mai multe ori pe zi si va deveni un obicei la care veti apela in momente tensionate.
 
7. Evitati consumul de cofeina
Chiar daca ne ajuta sa fim mai alerti, cofeina ar trebui evitata dupa o anumita ora. Sariti peste cafeaua de dupa-amiaza si veti fi mai calm. Nu uitati ca aceasta se gasestee si in ciocolata si sucuri carbogazoase sau bauturi energizante. Inlocuiti bauturile care contin cofeina cu apa sau ceaiul.
 
8. Sustineti discursul
Daca amanati sustinerea discursului, veti deveni din ce in ce mai anxios si temator. Depasiti-va temerile si, chiar daca va trebui sa iesiti zdravan din zona de confort, sustineti discursul. Nu uitati ce a spus Eleanor Roosevelt: „Castigati tarie, curaj si incredere cu fiecare experienta in care aveti forta sa va opriti si sa va infruntati teama.”
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0