Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Top 10: Cele mai sanatoase alimente din lume

Tags: cele mai sanatoase alimente din lume, alimentatie sanatoasa, legume, nutritie, sanatate, stil de viata sanatos

Imagineaza-ti ca poti consuma anumite alimente care sa fie delicioase, nutritive si care sa previna de asemenea riscul dezvoltarii celor mai de temut boli. Conform celor mai recente studii desfasurate in America de Nord si Europa de Vest, urmatoarele zece alimente sunt considerate a fi cele mai sanatoase din lume.
1. Merele
Merele sunt o sursa excelenta de antioxidanti, care lupta impotriva radicalilor liberi. Unele studii realizate asupra animalelor au demonstrat faptul ca antioxidantii gasiti in mere (polifenoli) pot extinde durata de viata. Un alt studiu a demonstrat faptul ca femeile care consuma mere in mod regulat prezinta un risc 13 % – 22% mai redus de a suferi de boli cardiace. Expresia „Un mar pe zi tine doctorul departe” nu este departe de adevar.
 
2. Migdalele
Migdalele sunt bogate in elemente nutritive, inclusiv fier, calciu, vitamina E, fibre, riboflavina si magneziu. Un studiu recent a demonstrat faptul ca migdalele pot reduce nivelul colesterolului rau din sange. Fiind alcatuite in proportie de 91-94% din acizi grasi nesaturati, migdalele ajuta la mentinerea unui nivel scazut al colesterolului. Migdalele au cel mai mare continut de fibere dintre toate nucile.
 
3. Brocoli
Brocoli este bogat in fibre, folati, potasiu, calciu si fitonutrienti. Fitonutrientii sunt  niste compusi care reduc riscul dezvoltarii de boli cardiace, diabet si anumite tipuri de cancer. Aceasta leguma contine de asemenea beta-caroten si vitamina C, niste antioxidanti esentiali pentru organism. Brocoli poate reduce de asemenea riscul dezvoltarii cancerului. Cel mai bun mod de preparare este la aburi.
 
4. Afinele
Afinele sunt bogate in antioxidanti, fibre si fitonutrienti. Conform unui studiu realizat de Harvard Medical School, oamenii in varsta care consuma multe afine si capsuni sunt mult mai putin afectati de semnele imbatranirii. Afinele lupta de asemenea impotriva obezitatii. Consumul regulat de afine poate reduce riscul de a suferi de hipertensiune cu 10%.
 
5. Pestele gras
Pestele gras include somonul, heringul, sardinele, pastravul si scrumbia. Aceste tipuri de peste contin acizi grasi omega-3, care contribuie la sanatatea sistemului nervos si a inimii. Pestele gras este de asemenea bogat in vitaminele A si D si lupta impotriva inflamatiilor.
 
6. Legumele cu frunze verzi
Studiile indica faptul ca un consum regulat de legume cu frunze verzi, precum varza sau spanacul, pot reduce semnificativ riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2. Spre exemplu, spanacul este foarte bogat in antioxidanti, in special atunci cand este consumat in stare naturala sau usor fiert. Este de asemenea o sursa importanta de vitamine esentiale: A, B6, C, E si K, precum si de seleniu, zinc, fosfor, cupru, acid folic, potasiu, calciu, magneziu si fier.
 
7. Cartofii dulci
Cartofii dulci sunt o sursa importanta de beta-caroten, carbohidrati complecsi, vitamina C, vitamina B6, caroten si fibre. Comparativ cu alte legume, cartofii dulci ocupa primul loc in ceea ce priveste continutul de vitamina A si C, fier, calciu, proteine si carbohidrati complecsi.
 
8. Germenii de grau
Germenii de grau sunt bogati in elemente nutritive, precum vitamina E, acid folic, tiamina, zinc, magneziu, fosfor, precum si in acizi grasi esentiali. Sunt de asemenea o sursa buna de fibre.
 
9. Avocado
Multi oameni evita sa consume avocado deoarece este bogat in grasimi. Insa avocado contine grasimi sanatoase, monosaturate, care sunt benefice. Avocado este o sursa ideala de vitamina B, K si E si fibre. Consumul regulat de avocado poate reduce nivelul colesterolului din sange.
 
10. Ovazul
Ovazul a devenit extrem de popular in ultimele doua decenii, datorita beneficiilor oferite. Studiile indica faptujl ca acesta poate reduce semnificativ nivelul colesterolului in sange, ajuta digestia si stabilizeaza nivelul glucozei din sange. Este bogat in vitamina B, acizi grasi omega-3, folati si potasiu.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0