Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

7 greseli de evitat in cadrul conversatiilor neplacute

Tags: conversatii neplacute, discutii neplacute, tehnici de manipulare, adversar, interlocutor, atitudine combativa

Atunci cand suntem nevoiti sa purtam o discutie mai putin placuta, de cele mai multe ori pierdem controlul asupra noastra si reactionam din impuls, regretand mai tarziu cele spuse. Iar atunci cand suntem luati prin suprindere, este si mai probabil sa adoptam o pozitie defensiva. Iti prezentam mai jos sapte greseli pe care ar trebui sa le eviti in cadrul conversatiilor dificile.
1. Adoptam o mentalitate de lupta
Atunci cand o conversatie devine toxica, acest lucru se intampla deseori deoarece unul dintre interlocutori a facut o greseala grava: a adoptat o atitudine combativa. Din acest punct, conversatia va avea un castigator si un perdant. Insa, din pacate, atunci cand adoptam o astfel de atitudine la birou, de exemplu, toti cei implicati vor pierde. Adevaratul inamic nu este interlocutorul tau, ci aceasta mentalitate de lupta.
 
2. Nu suntem suficient de respectuosi
Pentru a evita mentalitatea de lupta, trebuie sa respecti cu adevarat persoana cu care porti discutia si trebuie sa te respecti pe tine insuti. Este important sa te asiguri ca raspunzi astfel incat sa nu regreti mai tarziu cele spuse.
 
3. Fie avem accese de furie, fie ne inchidem in noi
Frica, furia, jena, pozitia defensiva, toate acestea sunt reactii posibile in timpul unei conversatii. Unii dintre noi reactionam prin adoptarea unei pozitii mai agresive, altii incearca sa linisteasca apele. Uneori, trecem de la o stare la alta. In schimb, ar trebui sa spunem clar si raspicat ce dorim cu adevarat. Nu este usor sa scapi de toate aceste emotii, insa poti invata sa te concentrezi asupra rezultatului, in ciuda acestora.
 
4. Reactionam la tacticile de manipulare
Minciuna, amenintarile, plansul, sarcasmul, tipetele, tacerea, acuzele, caracterul ofensiv – toate acestea sunt tactici de manipulare a adversarului. Insa tu poti decide cum reactionezi la acestea. Ideal este sa nu reactionezi nici pasiv, nici agresiv, ci undeva la mijloc: sa iti dezarmezi adversarul, aratandu-i ca stii ce tactici foloseste. Spre exemplu, daca interlocutorul nu iti mai raspunde la intrebari, poti spune simplu: „Nu stiu cum sa interpretez tacerea ta.”
 
5. Ne expunem vulnerabilitatile
Fiecare dintre noi are un punct slab. Iar cand interlocutorul il gaseste, devine tot mai greu sa nu adopti o atitudine combativa. Oricare ar fi vulnerabilitatile tale, trebuie sa le cunosti pentru a le putea controla si a evita manipularile.
 
6. Ne exersam discursul inainte
Daca stim dinainte ca o conversatie va fi neplacuta, ne exersam discursul. Insa odata conversatia inceputa, este dificil sa anticipezi reactiile adversarului, iar daca ai deja un plan in minte nu vei mai putea asculta eficient si reactiona in consecinta. In schimb, ar trebui sa te pregatesti pentru discutie, adresandu-ti urmatoarele intrebari:
- Care este problema?
- Care este problema din punctul de vedere al interlocutorului?
- Care este rezultatul dorit?
- Cum imi doresc sa continue relatiile cu interlocutorul dupa terminarea discutiei?
 
7. Facem presupuneri cu privire la intentiile interlocutorului
Optimistii presupun ca fiecare discutie neplacute este doar o neintelegere intre doi oameni bine intentionati, in timp ce pesimistii considera ca diferentele de opinie sunt de fapt atacuri intentionate. Uitam ca nu avem cum sa stim intentiile si gandurile nimanui, ci doar pe ale noastre. Daca ti se intampla acest lucru in timpul discutiei, cel mai indicat ar fi sa ii spui direct interlocutorului: „Pe masura ce vorbim, imi dau seama ca nu inteleg pe deplin cum vezi tu aceasta problema.” Prin faptul ca recunosti ca nu stii ce gandeste interlocutorul poti aduce discutia din nou linia de plutire.
 
 
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0