Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

7 trucuri pentru a stapani arta conversatiei

Tags: arta conversatiei, critici, empatie, interlocutor, negociere, intrebari, reguli de conduita

Pentru a da dovada de tact si diplomatie chiar si in cele mai dificile situatii, este important sa intelegem anumite reguli nescrise.
1. Descopera minciunile
Atunci cand suspectezi ca interlocutorul tau nu este sincer, fii atent la mesajele indirecte pe care le transmite prin limbajul corpului, contactul vizual si tonul vocii. Daca persoana respectiva isi modifica tonul vocii, ritmul vorbirii, evita contactul vizual sau limbajul corpului comunica altceva decat spusele acestuia, e cazul sa te ingrijorezi ca acesta nu spune adevarul. Bineinteles, exista multi alti indicatorii ai minciunii si, in acelasi timp, un mincinos iscusit stie deja ce sa faca pentru a nu se da de gol. Este bine sa stii cum sa identifici cand cineva nu este tocmai sincer pentru a nu fi pacalit cu usurinta.
 
2. Daca te confrunti cu o persoana nervoasa, raspunde cu aceeasi intensitate, apoi calmeaza-l
Atunci cand te confrunti cu o persoana extrem de iritata sau nervoasa, in loc sa ramai calm, raspunde-i cu aceeasi intensitate pentru a-i arata ca esti empatic, apoi calmeaza-l treptat. Daca un om este nervos si tu ii raspunzi calm, acesta va crede ca nu il intelegi si ca nu l-ai ascultat cu atentie. Prin urmare, este important sa ii arati ca il intelegi, raspunzandu-i cu aceeasi intensitate a emotiilor. Apoi, poti reduce treptat din intensitate. Dupa ce acesta se simte inteles, va fi mult mai dispus sa se calmeze.
 
3.  "Indulceste" criticile
Daca trebuie neaparat sa critici pe cineva (un coleg de munca, sotul/sotia, etc.), poti face in asa fel incat acesta sa se simta mai putin ofensat. Incepe prin a-i oferi un compliment, apoi mentioneaza ceea ce te deranjeaza si incheie discutia intr-o nota pozitiva. Astfel, vei “indulci” critica iar interlocutorul tau nu o va mai privi ca pe o ofensa.
 
4. Refuza delicat
Cand cineva te roaga sa faci ceva si tu nu vrei sau nu ai timp suficient, il poti refuza mai "delicat", astfel incat sa nu existe neintelegeri ulterioare. Exista multe modalitati prin care poti refuza pe cineva fara ca acesta sa se simta jignit. ("Nu cred ca sunt persoana potrivita pentru acest proiect", "Am prea multe proiecte in derulare si nu am timp suficient", "Nu vreau sa-mi asum responsabilitati noi", "Am un alt angajament", etc.). De asemenea, pentru indulcirea refuzului, este bine sa oferi sugestii sau sa recomanzi o alta persoana in loc.
 
5. Foloseste-te de tacere pentru a castiga o negociere sau o disputa
Putina tacere la momentul potrivit poate face minuni. Atunci cand celalalt face o oferta de pret, alege sa pastrezi un moment mai lung de tacere. Acesta ii va transmite interlocutorului ca ai dubii si il va determina sa reduca din pret. In cazul disputelor, tacerea iti poate enerva interlocutorul, insa te va ajuta cu siguranta sa castigi.
 
6. Adreseaza intrebarile delicate in mod indirect
Daca ai de adresat o intrebare mai delicata, incearca sa o faci in mod indirect pentru a evita momentele jenante.
 
7. Formuleaza intrebarile corect
Atunci cand ai nevoie de informatii, trebuie sa oferi celuilalt motive pentru care ar trebui sa ti le furnizeze. Doar intrebarile adresate corect vor primi raspunsul dorit. Data viitoare cand formulezi o intrebare ia in considerare urmatoarele:
- fii cat mai specific, evitand formularile vagi
- intreaba persoana potrivita
- informeaza-te bine inainte
- ofera ceva in schimb pentru raspunsul primit, astfel oamenii vor fi mult mai dispusi sa iti ofere raspunsul corect.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0