Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

8 trucuri pentru o comunicare eficienta

Tags: comunicare eficienta, interlocutor, limbaj, intentii, mesaj, conversatie, reguli de comunicare

Un antreprenor trebuie in primul rand sa stie cum sa comunice in mod clar si eficient. Cuvintele rostite reprezinta doar o mica parte a mesajului transmis. Modul in care vorbesti si asculti sunt cele mai importante elemente ale comunicarii.
Atunci cand vrei sa incepi o conversatie prin care sa creezi o conexiune autentica, ia in calcul urmatoarele sfaturi:
 
1. Relaxeaza-te
Stresul conduce la iritabilitate, iar iritabilitatea conduce la manie. Pentru a putea comunica eficient, este esential sa fii relaxat.
 
2. Asculta cu atentie
Atunci cand cineva vorbeste, trebuie sa ii acorzi acestuia toata atentia ta.
 
3. Fii pozitiv
Inainte de incepe o conversatie importanta, evalueaza-ti starea de spirit. Esti obosit, stresat sau nervos? Daca ai dubii cu privire la rezultatul conversatiei, este preferabil sa o amani. Cel putin, incearca sa renunti la orice stare negativa inainte de a avea o discutie importanta.
 
4. Exprima-ti intentiile clar
Pentru a purta o discutie echilibrata si a evita problemele ulterioare, este important ca interlocutorii sa isi exprime sincer valorile, intentiile si obiectivele. Astfel poti descoperi daca impartasiti valori si obiective comune. In caz contrar, vor aparea multe probleme pe parcurs.
 
5. Fii atent la limbajul nonverbal
Ramai concentrat pe tot parcursul conversatiei, nelasandu-te distras de alte ganduri sau lucruri inconjuratoare. Fii atent la ceea ce exprima interlocutorul tau prin limbajul corpului. Vei putea observa daca incearca sa ascunda ceva, daca nu spune adevarul sau daca se simte neconfortabil.
 
6. Fii amabil si apreciaza-l pe celalalt
Incepe conversatia cu un compliment si sfarseste-o cu un alt compliment. Incearca sa iti exprimi aprecierea si respectul fata de interlocutorul tau.
 
7. Vorbeste calm      
Daca vei incepe sa vorbesti calm, interlocutorul tau va avea mai multa incredere in tine. Atunci cand suntem nervosi, infricosati sau entuziasmati, se modifica tonul si intensitatea vocii. In schimb, o voce calma si calda creeaza o conexiune reala intre interlocutori.
 
8. Fii scurt
Nu vorbi prea mult deoarece creierul nostru poate retine doar o cantitate redusa de informatii. Daca vrei sa transmiti un mesaj important, acesta trebuie impartit in mai multe segmente, pentru a te asigura ca interlocutorul tau a inteles.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0