Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum gestionam tensiunile provocate de diferentele de varsta dintre angajati

Tags: tensiune angajati, conflicte angajati, conflicte de munca, gestionarea conflictelor

Tensiunile generale dintre angajati sunt comune indiferent de domeniul de activitate al companiei dumneavoastra, insa o componenta specifica a acestora se refera la conflictele generate de diferentele de varsta ale echipei.
Multe cercetari arata ca de-a lungl timpului s-au format diverse stereotipuri ale angajatilor, in functie de varsta acestora, dar si de experienta pe care o au. Multe dintre ele au fost transmise de la o generatie la alta, fara insa a fi dovedite cu exactitate.

De exemplu, in majoritatea companiilor circula zvonuri despre anumite persoane, care arata "functioneaza incet"/"este lenesa" pentru ca este prea in varsta, ori, la polul opus, sunt transmise reprosurile pentru angajatii tineri sau incepatori, despre care se spune ca "nu isi dau interesul"/"nu stiu prea bine ce au de facut", "nu lucreaza in interesul companiei".

Cercetatorii sustin ca multi dintre angajati prefera sa recurga la astfel de comportament si sa transmita mai departe zvonuri despre o persoana, decat sa o confrunte, sa ii explice unde greseste si sa o invete ceea ce nu stie.

Iata cum poti sa gestionezi tensiunile provocate de diferentele de varsta dintre angajati:

Ofera siguranta

Clarifica inca de la inceput un aspect cu fiecare dintre angajatii tai: fa-i sa inteleaga cat de important este respectul reciproc, dar si ca au nevoie sa se ajute intre ei, mai ales ca scopul este in interesul companiei tale.

Incepe cu factorii declansatori

Atunci cand angajezi o noua persoana, descrie modul de functionare al companiei si arata ca pentru tine nu conteaza varsta unei persoane, din moment ce aceasta stie ceea ce face. Incearca sa le insuflii si lor aceasta atitudine.

Fa-te inteles

In cazul in care angajatii tai vor deveni defensivi si iti vor da de inteles ca au impresia ca le reprosezi un aspect din cauza varstei lor, opreste-te pentru cateva momente, iar apoi asigura-te ca te vei face inteles cu privire la intentiile tale pozitive si ofera-le sansa de a-si exprima propriul punct de vedere.

Initiaza dialogul

In momentul in care incerci sa explici personalului sarcinile zilnice de munca, ori proiectele pe care trebuie sa le implementeze, incurajeaza-i sa isi expuna propriile perspective. Schimbul de replici te va ajuta sa ii cunosti si sa ii intelegi mai bine, dar si sa descoperi de ce sunt acestia in stare.


Autor: Mihai Georgescu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0