Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum a construit Hermes o companie de 3 miliarde de dolari pornind de la o geanta

Tags: hermes, birkin, accesorii, catherine zeta-jones, victoria beckham, femei

In lumea accesoriilor, geanta Hermes Birkin este o declaratie fashion puternica. Emblematicul produs, care costa intre 10.000 si 150.000 de dolari, in functie de marime si material, este deja o legenda, scrie Huffington Post.
Primul designer a fost actrita Jane Birkin care, in 1984, a ajutat la producerea unui numar limitat de produse, ceea ce se pare ca a fost inceputul strategiei listei lungi de asteptare, strategie pe care compania a respectat-o multa vreme, tinandu-si clientii pe jar chiar ani, inainte de a le da produsul dorit.
 
Brand-ul a ajuns sa imbrace bratele celor frumoase si faimoase: Catherine Zeta-Jones, Katie Holmes si Eva Longoria su fost cu toate vazute purtand marca. Se spune ca Victoria Beckham are o colectie Birkin in valoare de doua milioane de dolari.
 
Dar gentile nu reprezinta numai simbolul unui look desavarsit. Produsul a ajutat compania Hermes sa treaca cu bine peste criza economica (jumatate din incasarile de 3,2 miliarde de dolari ale companiei, in 2010, provin din vanzarile produselor din piele), iar anul acesta compania a anuntat o crestere cu 50% a profiturilor, in prima jumatate a lui 2011.
 
Michael Tonello, care timp de opt ani a cumparat genti Birkin si le-a revandut pe eBay, scriind apoi o carte despre aceasta experienta, spune ca nu se mai foloseste lista de asteptare, ci oamenii sunt incurajati sa „stabileasca o relatie” cu persoana care le vinde geanta.
 
Si ce anume le incanta atat de tare pe doamne? "Este emblematica", explica Tonello. "Cand vine vorba de bunuri ale femeilor, nu mai exista nimic similar. Barbatii au masini sport italienesti sau ceasuri Patek Philippe, dar, in cazul femeilor, aceasta geanta striga SUNT BOGATA SI PUTERNICA sau SOTUL MEU ESTE BOGAT SI PUTERNIC".
 
Interesul in jurul marcii a fost mentinut prin numarul mic de produse realizate si prin numele mari care au purtat geanta.
 
Geanta Birkin implineste 27 de ani anul acesta, dar stralucirea ei nu pare a pali. Si asta pentru ca noile staruri, cu vizibilitate foarte mare, o poarta: actritele din Sex and the City si din Gilmore Girls.
 
Nu mai exista o alta companie care sa-i faca pe clienti sa se ataseze atat de mult de ideea producerii traditionale a produsului. Ce poveste aud doritorii: geanta este facuta cu dragoste de un mestesugar de moda veche, intr-un atelier din Paris. Oamenii se ataseaza de simbol si se considera norocosi ca pot cumpara ceva de la Hermes.
 
Cand alte marci deschid un magazin, ideea pe care o urmaresc este sa vanda marfa. La Hermes, cand le ceri o geanta, reactioneaza de parca le-ai fi cerut plutoniu sau un bilet spre Marte. Strategia functioneaza, pentru ca oamenii vor sa obtina ceea ce nu pot avea.
 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Ionut 22-Sep-2011 10:10:33
Daca locuiesti in Bucuresti, da o fuga pe www.danivos.ro si comanda produsele necesare zi de zi. Apoi bucura-te din plin de timpul tau liber. TRANSPORT GRATUIT !!! Te asteptam!

www.danivos.ro

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016