Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa asculti si sa comunici eficient

Tags: ascultare, comunicare eficienta, interlocutor, intrebari, factori disturbatori,

Ascultarea este un element extrem de important in orice tip de comunicare. Daca nu ii asculti pe ceilalti, nici ei nu te vor asculta. Atunci cand asculti cu atentie, poti descoperi ce anume isi doreste o persoana. Chiar si atunci cand crezi ca stii ce va spune celalalt, incearca totusi sa il asculti cu atentie.
Elimina toti factorii disturbatori
Factorii disturbatori stau in calea unei comunicari eficiente. Este important sa elimini toate distractiile din jur atunci cand asculti o persoana. Trebuie sa creezi o atmosfera confortabila pentru interlocutor.
 
Adreseaza intrebarile potrivite
Intrebarile pe care le adresezi sunt foarte importante. Iti doresti sa ii permiti interlocutorului sa isi exprime in mod liber ideile si sentimentele. Singurul mod prin care poti afla ce isi doreste celalalt este prin adresarea de intrebari.
 
Ce fel de intrebari ai putea sa adresezi?
Intrebarile pe care le adresezi trebuie sa aiba un scop anume. Altfel, iti vei pierde credibilitatea. Trebuie sa adresezi intrebari care sa fie pe intelesul interlocutorului. Nu crea confuzie in mintea acestuia, adresandu-i intrebari complicate. Incearca sa afli motive, raspunsuri concrete. Intrebarile tale ar trebui sa ii permita interlocutorului sa ofere raspunsuri prompte. Acesta nu trebuie sa incerce sa „ghiceasca” raspunsul.
 
Cum sa rezolvi o situatie conflictuala prin simpla ascultare  
Atunci cand cineva incearca sa isi impuna punctul de vedere, incepe sa tipe sau sa se certe cu tine, trebuie sa stii cum sa reactionezi. In primul rand, este indicat sa asculti persoana fara sa o intrerupi.
 
Arata-i celuilalt ca il asculti cu adevarat, spunand pe alocuri „da” sau „am inteles”. Este important sa fii de acord cu punctul de vedere al celuilalt. Daca nu crezi ca celalalt are dreptate, trebuie cel putin sa ii arati ca ii intelegi punctul de vedere.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0