Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Greseala de management: Asumarea aceluiasi risc pentru toate investitiile efectuate

Tags: greseala management financiar, asumare riscuri, investitii, rentabilitate, investitori

Vom analiza mai jos o greseala des intalnita in managementul financiar: ce se intampla atunci cand actionarii unei companii isi asuma acelasi risc pentru toate investiile efectuate in cadrul companiei?
O firma poate fi privita ca un ansamblu de activitati sau proiecte, fiecare dintre acestea avand riscuri diferite si ca atare randamentele solicitate de catre investitori pentru resursele angajate in aceste proiecte pot fi diferite. 
 
Sa luam spre exemplul cazul unei companii care se ocupa cu fabricarea de articole sportive cum este cazul firmelor Adidas, Nike, Reebok etc. Daca  una dintre aceste firme doreste de lanseze un nou proiect pentru fabricarea unor articole sportive destinate unui segment distinct de piata, cum ar fi echipamentele pentru practicarea alpinismului, investitorii pot aprecia noua activitate mai riscanta si ca atare pot solicita un randament superior pentru resursele care vor fi angajate in acest proiect, fata de celelalte activitati ale companiei, sau pot in egala masura considera comercializarea aceastor produse ca fiind similara din punct de vedere al riscului implicat cu alte produse comercializate de catre companie si ca atare nu vor solicita o marja aditionala de rentabilitate.

In schimb, daca firma Adidas se decide sa investeasca intr-un proiect care presupune constructia unor centrale eoliene intr-o tara din Orientul Indepartat cu siguranta randamentul pe care il vor solicita actionarii companiei cat si furnizorii externi de capitaluri, cum ar fi institutiile bancare sau fondurile de investitii pentru o astfel de investitie va fi unul superior, deoarece dispersia asteptata a rezultatelor, ca masura a riscului estimat va fi superioara. 

In concluzie este gresit sa pornim de la premisa ca rentabilitatea sau randamentul solicitat de catre investitori este acelasi pentru toate proiectele de investitii derulate de catre o companie si spre exemplu sa folosim rata dobanzii pe care o plateste o companie pentru finantarile contractate de la banca drept randament asteptat pentru evaluarea proiectelor de investitii viitoare.
 
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0