Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Stii suficient despre cumparatorii tai?

Tags: marketing, piata tinta, cumparatorul ideal

Nu revolutionam lumea spunand cat de important este pentru vanzari pentru echipele de marketing sa exista o intelegere clara a diferitelor roluri ale cumparatorilor implicati in achizitionarea produselor/serviciilor.
La fel de important este sa se alinieze eforturile de promovare si de dezvoltare ale companiei tot pornind de la aceste cunostinte despre cumparatori. 
 
Dar de ce este nevoie pentru a-ti cunoaste cat mai bine piata tinta?
 
1. Focus
 
Prioritizarea neechivoca a diferitelor roluri de cumparatori in segmentele de clienti targetate. Asa se va clarifica cum trebuie alocate resursele (de timp, eforturi si investitii) . Prioritizarea se bazeaza pe o combinare sistematica de factori care includ, fara a fi limitati, la:
 
- influenta in organizatie a cumparatorului,
- importanta in procesul de cumparare a cumparatorului,
- afinitatea catre noile produse a cumparatorului,
- motivatia sau determinarea cumparatorului,
- accesibilitatea cumparatorului etc.
 
2. Clarificare
 
Primul pas consta in documentarea descrierilor cumparatorilor tinta din segmentele targetate, folosind cat mai putin termeni de jargon.
 
3. Validare
 
Verificarea faptului ca definirea si prioritizarea cumparatorilor cheie sunt in linie cu strategia de piata, cu tintele companiei, fie efectuand o cercetare de piata, fie analizand performantele de business anterioare.
 
4. Acoperire
 
Documentele oficiale cu privire la cumparatorii target trebuie sa includa:
 
- rolurile relevante si cumparatorii importanti
- nevoile lor
- ce ii motiveaza
- stilul de luare a deciziilor
- comportamentul de cumparare
- etape tipice in procesul de cumparare
- contextul acestor observatii
 
5. Specificitate
 
Trebuie sa clarifici in mod limpede variatiile tipurilor de cumparatori sau al rolurilor lor. Scopul este de a identifica orice caracteristica substantial distincta care este importanta pentru ca organizatia ta sa fie in masura sa interactioneze cu potentiali si sa-i transforme in clienti.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0