Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Branduri si vedete: Cine a castigat de pe urma reclamelor Super Bowl

Tags: branduri, super bowl, vedete, beckham, h&m, reclame super bowl

Atasarea brandului de imaginea unei vedete poate face intr-adevar minuni cu popularitatea acestuia, fixandu-l mai bine in memoria publicului si facandu-l mai usor de recunoscut. Dar, la fel de bine, il poate umbri in asemenea masura, incat nimeni sa nu-si mai aminteasca de el.
Si pentru ca de curand a avut loc cel mai important eveniment sportiv si publicitar al anului din SUA – meciul Super Bowl – cei de la Mashable.com si-au propus sa afle cine s-a bucurat de cele mai mari beneficii de pe urma acestuia.
54 de reclame au rulat in timpul Super Bowl, costurile de difuzare pentru un spot de 30 secunde fiind de 3,5 milioane dolari. Brandurile au facut, asadar, investitii serioase pentru a se bucura de audienta (peste 110 milioane de persoane au urmarit meciul) si notorietatea acestui eveniment. Dar au reusit ele ceea ce si-au propus?
Analiza activitatii social media legata de seara Super Bowl reuseste sa surprinda, intr-o anumita masura, care dintre promotori au avut mai mult succes, brandurile sau vedetele asociate lor?  
Daca este sa vorbim despre vedete, cu siguranta figura care a dominat editia din acest an a finalei de fotbal american este David Beckham. De data asta insa, imaginea sa nu are nimic de a face cu sportul, ci doar cu publicitatea. Spotul realizat pentru H&M a acaparat atentia si discutiile utilizatorilor social media. Peste 85.000 tweet-uri cu referire la Beckham au fost postate doar in timpul meciului.
In general, atat pe Twitter, cat si pe Facebook, s-a vorbit mai mult despre vedeta fotbalului britanic decat despre H&M; mai exact, de patru ori mai mult. In final insa, toata aceasta vorbarie i-a adus si brandului portia sa de succes, acesta situandu-se pe locul 8 intre cele mai vizibile marci din cadrul Super Bowl.   
Actorul John Stamos s-a bucurat si el de patru ori mai multa atentie decat brandul pe care l-a promovat, iaurtul Danone. Se pare insa ca farmecul sau a cucerit publicul in asemenea masura incat brandul a cam ramas pe dinafara. Danone nu a reusit sa fie in top 10 cele mai vizibile branduri la Super Bowl.   
Adriana Lima s-a descurcat si ea de minune, aparitiile sale in doua reclame diferite, una pentru Kia si alta pentru Teleflora, generand destula valva. Lima a acaparat cam 7% din conversatiile pe canalele social media, reactiile de pe Facebook si Twitter fiind cat se poate de pozitive. Din pacate insa pentru brandurile promovate, succesul ei personal nu s-a transferat la niciunul dintre ele. In cazul Kia, rata mentionarilor pozitive a crescut cu doar 0,1% in timpul Super Bowl fata de normal, iar in cazul Teleflora aceasta a crescut cu 1,2%.
Dintre toate brandurile insa, cel mai mult au avut de castigat cei de la Doritos, Coca-Cola, Budweiser si Bud Light, potrivit unei analize a Networked Insights. Iar succesul lor este cu atat mai interesant cu cat niciunul dintre ele nu a angajat vedete pentru a se promova in cadrul editiei din acest an a Super Bowl. Toate si fiecare in parte au optat in schimb pentru actori-animale.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016