Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cand marketingul se debaraseaza de decenta sau cum sa NU profiti de pe urma catastrofelor

Tags: american apparel, uraganul sandy, campanie, sandy

12 oameni decedati, 6 milioane de persoane lasate in bezna, 12.500 de zboruri anulate, pagube de 20 miliarde dolari. Acesta este bilantul celei mai recente catastrofe naturale, ce a afectat coasta de est a SUA . Uraganul Sandy a facut prapad pe strazile New York-ului si, s-ar zice, in mintea unor oameni de marketing.
Indiferent cat de mult ti-ai dori sa vinzi, numai o crunta nebunie ori o lipsa crasa de decenta ar putea explica o campanie construita pe necazul altora. Nimic insa nu o justifica.

Ceea ce parea afi o buna ocazie de a creste veniturile companiei American Apparel s-a transformat intr-o catastrofa de marketing bazata pe o catastrofa naturala.

Profitand de prezenta uraganului Sandy, brandul de imbracaminte a lansat o campanie promotionala ce targeteaza doar clientii din zonele cele mai afectate de catastrofa, respectiv Connecticut, Delaware, Massachusetts, North Carolina, New Jersey, New York, Pennsylvania, Virginia si Maryland. Intitulata „Hurricane Sandy Sale”, campania ofera o reducere de 20% la produsele companiei, valabila 36 de ore, celor care „se plictisesc in timpul furtunii”.



Email-ul promotional a fost lansat luni noaptea si include o harta a partii de nord-est a SUA ce evidentiaza zonele in care Sandy urma sa loveasca mai cu putere si mesajul „In case you’re bored during the storm. 20% off everything” (In caz ca va plictisiti in timpul furtunii. 20% reducere la toate produsele”). Campania are in vedere acei consumatori online care se refugiaza in locuinte in timpul furtunii.

Feedback-ul nu a fost insa nicidecum cel asteptat de catre initiatori. Reactiile online la oferta American Apparel sunt dezaprobatoare, impactul fiind preponderent negativ. Pe canalele social media utilizatorii si-au aratat nemultumirea fata de campanie, multi dintre ei afirmand ca nu vor mai cumpara niciodata produsele companiei.




Carevasazica, singurele campanii care functioneaza in vreme de catastrofa sunt cele umanitare.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0