Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce companie americana este acuzata de chinezi de necinste si lacomie

Tags: marketing, apple, china, piata de desfacere, partidul comunist

Apple si China par a fi perechea perfecta. Amandoua sunt autocratii care valoreaza secretomania si au produs rezultate economice spectaculoase, dar si minuni tehnologice. Numai pentru aceia insa dornici sa se supuna nenumaratelor reguli ale „gradinii interzise”, scrie The Economist.
Apple este unul din brandurile cu cel mai mare succes in China, iar China este a doua piata de desfacere pentru Apple.

Este suprinzator asadar ca firma americana sa fie atacata de guvernul comunist chinez si de mijloacele media de propaganda ale acestuia. Pe 15 martie, Ziua Internationala a Drepturilor Consumatorilor, televiziunea de stat CCTV, a atacat politicile si practicile in China, sugerand ca lacoma firma ii trateaza pe localnici ca pe niste cetateni de mana a doua.

Saptamana trecuta, ziarul oficial al Partidului Comunist a publicat un editorial in care acuza Apple de "o aroganta fara egal", bazandu-se pe faptul ca, in China, Apple aplica o politica de customer service pe care nu o foloseste nicaieri altundeva in lume. Si anume, daca unui chinez i se strica telefonul, Apple il repara, nu il inlocuieste. Iar perioada de garantie este, de asemenea, mult mai mica.
 
Unii analisti considera ca guvernul spera sa submineze dominatia Apple si a altor operatori mondiali pe piata chineza, pentru a sustine companii locale, precum Lenovo, Huawei si ZTE.
 
China este a doua mare piata a Apple dupa cea din SUA, iar directorul general al companiei, Tim Cook, a declarat in ianuarie, in timpul celei de-a doua vizite efectuate in aceasta tara in decurs de zece luni, ca, in viitor, ar putea deveni principala piata a grupului.
Vanzarile Apple in China au atins in ultimul trimestru al anului trecut 7,3 miliarde de dolari.
 
Sursa foto: AFP via The Economist
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0