Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce ne-a invatat colapsul Nokia despre brand building

Tags: marketing, branding, despre branding, nokia, microsoft

Saptamana aceasta Nokia s-a prabusit in bratele Microsoft, vanzandu-si divizia de telefoane mobile cu 5,44 de miliarde de euro. Fostul numar unu mondial in domeniul telefoanelor mobile isi va concentra de acum activitatea asupra serviciilor si retelelor, o decizie calificata drept ''cel mai bun mod pentru a merge mai departe, atat pentru actionari sai, cat si pentru Nokia'' a declarat presedintele companiei, Risto Siilasmaa, intr-un comunicat de presa.
Declinul Nokia a fost uluitor. Actiunile i se vindeau cu 40 de dolari bucata in 2007. Au ajuns acum aproximativ 5 dolari. Avea, la un moment dat, o cota de piata de peste 30%. Acum are mai putin de 4%.
 
Aceasta este in parte o poveste despre tehnologie si strategie defensiva; Nokia nu a reusit sa raspunda eficient la schimbarea tehnologiei si la atacurile competitive.
 
Este si o poveste despre branding.
 
Nokia a incercat sa joace un rol in toate segmentele de pe piata. Compania a vandut telefoane ieftine, dar si unele sofisticate, inteligente, sub umbrela aceluiasi brand. Abordarea a functionat o perioada Pana cand numele de Nokia si-a pierdut semnificatia. Ce insemna el? Ce inseamna compania? Ce misiune are compania? Nu este clar.
 
Pe o piata competitiva, barndurile trebuie sa spuna o poveste. Nu este suficient sa fii un brand dragut.
 
Multe companii tehnologice cad in aceeasi capcana; folosesc acelasi brand pentru a servi pe toata lumea. Acesta este unul din motivele pentru care aceste firme se nasc si mor. Tehnologia se schimba in timp. Brandurile rezista. Firmele care se bazeaza numai pe tehnologie ajung sa se lupte sa-si pastreze clientii.
 
Ai nevoie de un brand la care lumea sa tina. Acestea sunt brandurile unice si cu semnificatie.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0