Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Companii care nu vor mai exista in 2012

Tags: marci, companii, t-mobile, sony, microsoft, apple

In fiecare an, 24/7 Wall St. face o lista a marcilor care vor disparea in viitorul apropiat. Predictiile de anul trecut s-au dovedit, in majoritatea, reale, cum ar fi cazul decesului lui T-Mobile, printre altele. Anul acesta, lista celor 10 marci care-si vor da obstescul sfarsit s-a bazat pe o abordare metodica, axandu-se pe mai multe criterii.
Criteriile principale au fost urmatoarele: (1) scaderea rapida a vanzarilor si pierderi masive; (2) divulgarea intentiei de catre firma mama ca va iesi de pe piata; (3) cresterea rapida a costurilor, criza financiara care nu poate fi depasita prin preturi mai mari; (4) vinderea companiei; (5) intrarea in faliment; (6) firme care si-au pierdut mare parte din clienti; (7) operatiuni cu o piata fluctuanta a actiunilor.
 
Toate cele 10 marci din lista sufera de una sau mai multe dintre problemele mai sus amintite. Predictia este ca vor disparea in cel mult un an jumate.
 
1. Sony Pictures
 
Sony detine un studio de productie care nu are nimic de-a face cu specificul companiei. Sony l-a cumparat ceea ce a fost Columbia Tri-Star Picture in 1989, pentru 3,4 miliarde de dolari. Lucrurile nu au mers prea bine. Sony este in pericol, caci a pierdut 3,1 miliarde de dolari in ultimul an fiscal. Sistemul sau de jocuri video este atacat de Microsoft si Nintendo, iar grupul de electronice este coplesit de Apple.
 
2. Restaurantele A&W
 
Lantul de restaurante A&W apartine lui Yum! Brands, care si-a scos anuntul de vanzare inca din ianuarie. Nu a aparut niciun cumparator.
 
Lantul a fost infiintat in 1919. Compania a crescut rapid si, dupe cel De-al Doilea razboi Mondial, a decshis 450 de francize. Aceasta este compania care a lansat formatul de "drive in".
 
Afacerea este insa acum mult prea fragila pentru a supravietui. Avea, la sfarsitul anului, 322 de restaurante in SUA si 317 in alte parti. Toate operate prin francize.
 
KFC are 5.055 in SUA si 11.798 in strainatate. Subway si McDonald’s sunt si mai mari.
 
3. Saab
 
Prima masina Saab a fost lansata in 1949 de o companie industriala suedeza, Svenska Aeroplan. Jumatate din companie a fost cumparata, in 1989, de GM. Cealalta jumatate a fost cumparata in 2000.
 
Problema Saab, care a mai crescut un pic sub managementul producatorului numarul 1 de automobile, este ca a ramas o marca de nisa fata de jucatorii mari ca Ford si Chevrolet. Nu a construit masini ieftine ca VW sau foarte scumpe ca Porsche.
 
GM a decis sa arunce marca peste bord, iar Saab a fost cumparata de producatorul de masini Spyker. Spyker a ramas repede fara bani, caci, in 2010, s-au vandut numai 32.000 de masini Saab. 
 
4. American Apparel
 
Marca era una extrem de apreciata acum ceva timp, dar a ajuns, la inceputul anului, in pragul falimentului.
 
Compania avea trei magazine si 82 de milioane de dolari venit in 2003. In 2008, a ajuns la 260 de magazine si un venit de 545 de milioane de dolari. Anul curent, American Apparel a anuntat pierderi de 21 de milioane de dolari.
 
Pretul bumbacului a crescut, presedintele companiei a fost acuzat de agresiune sexuala, ceea ce nu va ajuta compania sa supravietuiasca la umbra competitorilor mai mari cu un bilant economic mult mai sanatos.
 
5. Sears
 
Venitul total a scazut cu 341 de milioane de dolari pana la 9,7 miliarde de dolari, in trimestrul care s-a incheiat pe 30 aprilie, 2011. Sears Holdings a aparut in urma unei fuziuni a doua alnturi de magazine, in 2005. Inca de atunci, operatiunea a fost un dezastru. Compania a incercat sa coordoneze 4.000 de magazine in SUA si Canada. 
 
Actiunile au scazut cu 5,5 % in ultimii cinci ani. O solutie ar fi sa se uneasca cele doua marci constituente si sa ramana doar una, pastrand mai performantul Kmart in defavoarea fragilului Sears.
 
6. Sony Ericsson
 
Au trecut vremurile cand Sony Ericsson statea alaturi de Samsung, LG sau Motorola. Vanzarile telefoanelor Sony Ericsson erau initial ajutate de popularitatea altor dispozitive electronice portabile, cum ar fi Walkman-ul.
 
Sony Ericsson nu a putut sa tina pasul cu inovarea, cu Apple in speta. Intr-o perioada in care vanzariel la telefoanele mobile cresc peste tot in lume, cifra de vanzari la Sony Ericsson a scazut de la 97 de milioane de unitati in 2008 la 43 de milioane anul trecut. In plus, au aparut noi competitori, cum ar fi HTC. 
 
7. Cerealele de porumb Kellog
 
Afacerile cu cereale nu mai sunt ceea ce erau odata, cel putin in cazul produselor care nu sunt considerate "sanatoase".
 
Printre acestea se afla si cerealele de proumb Kellogg. Vanzarile marcii au scazut cu 8%. Ceea ce Unde mai punem si ca pretul proumbului a crescut. Iar mamele s-au saturat sa le dea copiilor cereale indulcite si impregnate cu substante chimice care sunt folosite si la imbalsamare. 
 
8. MySpace
 
MySpace a fost odata cea mai mare retea de socializare din lume, dar a decedat acum si va fi ingropata in curand.
 
News Corp a cumparat MySpace in 2005 pentru 580 de milioane de dolari, suma considerata mica la vremea aceea, avand in vedere marimea companiei care a fost numarul unu in topuri intre 2006 si 2008. A aparut intre timp Facebook-ul si cele 700 de milioane de persoane cu conturi active, retea care a batut si Yahoo! la venitul din reclame.
 
De ce a scazut asa mult MySpace si a ajuns in spatele Facebook? Nimeni nu stie exact. Poate fi vorba despre faptul ca Facebook are caracteristice mai atractive penrtu cei care vor sa-si dezvaluie personalitatea online. Poate pentru ca Facebook are in vedere, in primul rand, audienta mai tanara care petrece mult timp online. Oricum, News Corp a anuntat in februarie ca va vinde MySpace.
 
Din nefericire, nu s-au aratat doritori darnici. Conform unui zvon, a avut loc o oferta de doar 100 de milioane de dolari. Marca valoreaza putin. Cumparatorul o va inchide si va folosi lista de abonati pentru o alta marca. News Corp a dat de inteles ca va inchide portile MySpace, daca nu se gaseste cat de curand un cumparator rezonabil.
 
9. Soap Opera Digest
 
Este o revista care vorbeste despre telenovele. Acestea sunt pe duca, deci nu mai e loc nici de barfa de pe langa el. Telenovelele au fost inlocuite de talk show-uri care sunt mult mai ieftine.
 
O alta provocare adusa revistei vine din partea cantitatilor uriase de informatii online. Unele seriale au propriul site pentru fani.
 
10. Nokia
 
Nokia a murit. Actionarii asteapta doar un antreprenor de pompe funebre sa se ocupe de detalii.
 
Prezenta companiei pe piata telefoanelor independente dominata de Apple, Research In Motion’s Blackberry, HTC si Samsung este extrem de modesta. Nokia functioneaza cu un sistem de operare iesit din actualitate.
 
Nokia ar fi o tinta atractiva pentru o eventuala preluare, pentru ca 25% din companie ar fi doar 22 de miliarde de dolari, pe baza capitalizarii bursiere actuale a Nokia. In mod evident, cumparatorul ar fi nevoit sa dea ceva in plus, dar 30 de miliarde de dolari este o suma la idnemana catorva companii: HTC (cu vanzari de 80 de milioane de unitati in 2011), Microsoft (principalul partener de furnizare de software pentru Nokia), Samsung (care si-a propus sa devina cea mai mare companie de telefoane pana in 2014) si LG Electronics (care are vanzari de 48 de miliarde de dolari, deci are venitul necesar pentru a acoperi achizitia).
 
Autor: Madalina Alexe


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016