Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cu PR sau fara? Ce inseamna relatiile publice pentru o afacere?

Tags: relatii publice, organizatie, companie, imagine brand, pr, strategii

Dimensiunile unei afaceri conteaza mai putin. Desigur, acestea pot fi reduse dramatic daca PR-ul actioneaza in mod gresit si nu lasa deoparte orgoliul. Pentru ca, nu e niciun secret, in lupta dintre centaurii relatiilor publice, multe conflicte se duc adesea intre ego-uri si alter ego-uri.

Departamentul de Relatii Publice (limitat in cele mai multe cazuri la o singura persoana) are menirea de a crea, mentine si dezvolta relatii cat mai sanatoase intre companiile din domeniu, intre companie si clienti si intre companie si angajatii sai. Si, in mod evident, se ocupa si de imaginea companiei in toate aceste relatii.

Imaginea trebuie sa fie constant una pozitiva pentru a ajuta la consolidarea relatiei de incredere in brand si in produse. Aceasta imagine se regaseste sub forma de feedback (vorbim de recenzii, aprecieri, marturii in presa sau in revistele de specialitate, la TV, la radio, in mediul online etc.).

Aceasta imagine poate fi accentuata intr-un mod pozitiv prin urmatoarele metode:

- comunicare cu presa
- prezenta si discursuri in cadrul conferintelor
- publicitatea adresata mediilor corecte si prin mijloacele corespunzatoare
- responsabilitate sociala
- tehnici de consolidare a relatiilor de fidelitate din partea clientilor (carduri de membru, cluburi etc.)
- diferite evenimente si activitati.

Uneori, o situatie care aparent poate parea una negativa poate fi intoarsa in favoarea companiei prin strategii bine aplicate de pe urma carora compania se poate bucura de de publicitate pozitiva.

Expertii relatiilor publice care se concentreaza pe a distruge reputatia sau credibilitatea competitorilor in loc sa o imbunatateasca pe cea a companiei nu vor face decat sa discrediteze brandul pentru care lucreaza.

Strategiile de PR sunt eficiente in urmatoarele conditii:

- vizibilitatea brandului: pentru a crea o imagine pozitiva companiei, mesajul trebuie sa ajunga la public in forma dorita si inteles corect.

- acceptare: publicul trebuie sa inteleaga ce incearca sa comunice mesajul si sa fie de acord cu acesta.

- actiune: publicul trebuie sa ofere feedback organizatiei in mod corespunzator.

Pe scurt, departamentul de relatii publice ar trebui sa aiba in permanenta grija ca organizatia sa se afle intr-o pozitie favorabila si intr-o lumina care sa o avantajeze.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0