Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

De ce cumparam lucruri inutile sau prea scumpe?

Tags: cumparaturi, oferte speciale, pret, emotii, cifra 9, comercianti, produse

Nu e niciun secret ca facem multe greseli atunci cand mergem la cumparaturi, achizitionand lucruri inutile si neacordand atentie pretului. Stim ca suntem pacaliti in a cumpara ceva si totusi o facem.
Care ar fi motivele pentru care nu suntem atenti atunci cand ne aflam in magazin?
 
In primul rand, suntem influentati de prima cifra din pretul afisat. Spre exemplu, mergem intr-un magazin de lux si vedem un articol care costa 5.000 de lei. Ne strambam la pretul afisat si nici prin gand nu ne-ar trece sa cumparam produsul respectiv. Apoi, in acelasi magazin, gasim un alt articol care costa doar 349 de lei. Comparativ cu primul, acesta este mult mai ieftin. Deja simtim ca nu putem rata aceasta oferta.
 
Mai mult, suntem infricosati de extreme. Nu ne place sa cumparam doar ce e mai ieftin si nu ne place sa fim pacaliti in a cumpara produse scumpe. Avand in vedere ca nu stim cat valoreaza un produs cu adevarat, ne ferim sa cumparam produse care sunt fie prea ieftine, fie prea scumpe. Iar comerciantii profita de aceasta slabiciune a noastra.
 
Ne place sa economisim bani, ne plac ofertele speciale. Un magazin a etalat pe raft doua produse similare, marci diferite: unul costa 429 de dolari, iar celalalt costa doar 279 de dolari. Bineinteles ca modelul mai ieftin s-a vandut de doua ori mai bine. Rezulta ca, daca vrei sa vinzi un produs, tot ce trebuie sa faci este sa il asezi langa un alt produs similar, dar care sa aiba pret dublu. Cumparatorii vor percepe primul produs ca fiind un chilipir. De asemenea, ne place sa justificam achizitia. Diferenta mare de pret ne face sa credem ca am facut o alegere excelenta.
 
Ne lasam controlati de emotii. De ce credeti ca exista acele bunatati chiar langa casa de marcat (ciocolata, inghetata, sucuri, etc.)? Deoarece comerciantii stiu ca vom ajunge acolo obositi, dupa ce am umblat prin magazin, incat nu vom mai acorda atentie nici pretului, nici faptului ca poate nu avem nevoie de produsul respectiv. Vom ceda mult mai usor tentatiei.
 
...si suntem obsedati de cifra 9. Majoritatea preturilor au la sfarsit cifra 9. De ce? Este evident faptul ca 19,99 lei este egal cu 20 de lei. Si atunci? Cifra 9 transmite subconstientului ca pretul este mai mic, produsul este mai ieftin. Cu totii suntem mai dispusi sa cumparam un produs al carui pret se termina in 9.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0