Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

De ce dau gres studiile de caz

Tags: studii de caz, autoevaluare, dezvoltare afacere, comportament clienti

In mod firesc, studiile de caz fac deliciul multor cercetari si multor planuri de afacere, atunci cand speram ca vom gasi inspiratia suficienta in traseul unei companii care a cunoscut deja succesul. Cu toate acestea, exista voci care blameaza metoda de invatare prin intermediul studiilor de caz si spun ca acestea vin cu o serie de greseli preluate si perpetuate ulterior.

In concret, s-ar putea ca, din unele puncte de vedere, aceste studii de caz sa ne puna bete-n roate in loc sa ne ajute. Iata insa care sunt aceste aspecte pe care vom sti cum sa le identificam de acum inainte:


1. Autoevaluarea nu e intotdeauna cea mai buna evaluare

Atunci cand ne evaluam singuri eforturile, vom lasa deoparte, in mod cert, unele aspecte din cauza ca nici macar nu le vom vedea sau vom considera ca nu sunt semnificative. In plus, alegem de unii singuri sa trecem cu vederea unele mici probleme deoarece alegem sa nu le acordam prea multa importanta. O critica mult mai folositoare ar putea fi facuta de cineva care sa nu fie implicat direct in problema.

2. Evaluarea facuta de un coleg nu e suficienta

Am crede ca daca cineva face evaluarea privind lucrurile din afara poate sa ofere o evaluare obiectiva a dezvoltarii proiectului in cauza. Cu toate acestea, neajunsurile se nasc tocmai din cauza ca situatia este privita din afara si deci anumite estimari nu se vor apropia de valoarea reala.

3. Erorile sunt adesea mai instructive

In definitiv, tot din propriile greseli invatam cel mai mult. Parca nu credem in intregime daca ne povestesc altii. Si, ne place sau nu, aceasta pare sa fie o metoda eficienta de a invata. Experienta directa si dezvoltarea propriu-zisa a unei afaceri nu pot fi depasite de un studiu de caz atunci cand vine vorba de cunostintele acumulate.

4. Studiile de caz analizeaza comportamentul clientilor in mod superficial

Cele mai multe studii de caz prezinta solutiile care au functionat cel mai bine in anumite situatii, cum un anumit plan a dat rezultate foarte bune, cum clientii au fost entuziasmati de o anumita abordare sau de un mesaj. Cu toate acestea, de prea putine ori studiile de caz precizeaza si motivele care au asigurat reusita.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0