Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Logo-urile lumii: Povestile celor mai reusite simboluri ale brandurilor

Tags: logo, branduri, istorie logo, nike, mercedes, coca cola

Identitatea unui brand este inchisa intr-un logo, o imagine care devine iconica, recognoscibila de catre o lume intreaga. Prin procesul de rebranding deseori pot suferi modificari, insa cele care au supravietuit admirabil timpului si schimbarilor de pe piata au ramas in mare aceleasi. Si vor ramane aceleasi atata timp cat brandurile pe care le reprezinta dainuie pe piata, in mintea si inima consumatorilor.
Coca-Cola. Detine unul dintre cele mai renumite logo-uri din lume. Designul initial a fost creat de un amator pe nume Frank Robinson, un marunt angajat al companiei, care a vrut sa capteze in literele rotunjite, aproape caligrafice, exuberanta tinerilor. De-a lungul timpului, logo-ul a cunoscut mai multe variatii, toate insa pe aceeasi tema.
Microsoft. Logo-ul uriasului IT a fost creat in 1987 de catre Scott Baker. Pentru scrisul in sine s-a folosit Helvetica italic, iar liniuta dintre „o” si „s” vine sa sublinieze partea „soft” a numelui, dar si sa trasmita ideea de miscare si viteza.
IBM. Logo-ul este prescurtatea numelui International Business Machines, iar varianta acuala a fost conceputa de catre Paul Rand in 1972. Efectul dungat al literelor transmite ideea de viteza si dinamism.


Toyota
. O privire simplista aruncata asupra logo-ului te duce imediat cu gandul la litera „T” de la Toyota. De fapt, acesta este construit din trei elipse reprezentand consumatorul, produsul si tehnologia. Asezarea perpendiculara a celor doua elipse simbolizeaza increderea reciproca dintre consumator si brand, formand litera „T”. Ovalul care le incadreaza reprezinta avansul tehnologic, iar spatiul gol posibilitatile nelimitate ale viitorului.

McDonald’s. Logo-ul cu cele doua arcuri galbene a fost introdus in 1962. Este creatia lui Jim Schindler care a pornit de la arcurile existente la acea vreme pe fatada restaurantelor McDonald’s. Schindler a unit cele doua arcuri formand astfel litera „M”.  
Mercedes. Brandul are un logo extrem de simplu si totusi extrem de complex. Steaua cu trei laturi simbolizeaza dominiatia asupra cerului, pamantului si apei. A fost creata de Gottlieb Daimler pentru a reprezenta capacitatea motoarelor sale de a fi utilizate deopotriva pentru zbor, pentru masini si nave maritime.
Apple. Primul logo al Apple il infatisa pe insusi Isaac Newton sub un mar. Aceasta a fost imaginea de la care a plecat Rob Janoff cand a creat marul multicolor pentru Apple. Ideea de mar muscat a fost aleasa pentru a da unicitate imaginii. Acest logo a fost utilizat incepand din 1977 si pana in 1999, cand s-a ales varianta gri-metalic.
 
Disney. Logo-ul acestui brand s-a nascut practic din semnatura prescurtata a fondatorului companiei, Walt Disney. Varianta stilizata simbolizeaza veselie si distractie, o promisiune implinita pe care brandul o face lumii de decenii.  
Nike. Este aproape imposibil ca cineva sa nu il recunoasca. A fost creat de Carolyn Davidson in 1971 pentru doar 35 de dolari, iar acum valoreaza milioane. Davidson s-a inspirat de la o statuie greceasca ce o reprezinta pe zeita victoriei, simbolul Nike fiind practic o portiune din aripa statuii.


Google. Creatia ii apartine lui Ruth Kedar, fontul utilizat fiind Catull. Este singurul brand care isi modifica regulat logo-ul pentru a evidentia un eveniment important pe parcursul unui an: aniversarea unor personalitati marcante ale culturii internationale, sarbatori, evenimente sportive precum Jocurile Olimpice, Campionatul Mondial de Fotbal etc. Aceste modificari sunt cunoscute sub numele de Google Doodles.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0