Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Lumea ciudata a publicitatii islamice

Tags: publicitate, lumea araba, femei musulmane, stereotip

In lumea araba, temele predominante ale publicitatii cu care suntem noi obisnuiti, in special sexul, sunt evitate, tratate cu o delicatete aparte. Un singur exemplu: la concursurile de frumusete, acolo unde acestea sunt permise, li se face reclama aratand doar niste senzationali ochi de femeie. Este uimitoare inteligenta cu care publicitarii isi folosesc creativitatea pentru a actualiza lumea araba si a aduce-o mai aproape de consumism.
Va prezentam in continuare cateva campanii ale unor brand-uri internationale care au afise special elaborate pentru musulmani.
 
Aceasta reclama poate rula si in Occident, cu exceptia a doua detalii. In primul rand, avem de-a face cu o bruneta. Blondele nu apar aproape niciodata in reclamele targetate spre musulmani. In al doilea rand, este o crema "anti-aging", care ar putea fi taxata de autoritatea pentru publicitate din Statele Unite. Client: Minus 10 crema anti-aging. Agentie: Gulf Marcom, Manama, Bahrain
 
 
Aici avem de-a face cu un stereotip, pentru ca multe femei musulmane se acopera, ceea ce ar insemna ca este o interdictie generalizata impotriva nuditatii si sexualitatii. De fapt, regula variaza de la tara la tara. Client: Esemmat Insect Killer: Agentie: TBWA, Istanbul, Turcia.
 
Aceasta reclama din Dubai este un exemplu excelent al faptului ca publicitarii merg pe sarma in tarile islamice. Daca am fi vorbit despre o statiune occidentala, doamna ar fi fost in bikini. Client: Maydan Beach. Agentie: Gyro, Dubai, UAE.
 
Iata o reclama care ne arata cum putem vorbi despre sexualitate daca nu putem folosi imagini explicite: folosim maimute. Client: Freska. Agentie: Kairo, Egipt.
Change este un brand de lenjerie si costume de baie. Reclama si-a dorit sa transforme joaca cu cenzura intr-o forma de arta. Este in engleza pentru a targeta o audienta bilingva. Agentia care a creat-o este Ogilvy Jeddah.
 
In Indonezia, pisicile miros la fel de rau cum o fac si in Vest. Acest poster este pentru o apa de colonie pentru pisici intitulata Bubbles. Agentia este Grey, din Indonezia.
 
Posterul este inclus intr-o campanie pentru Kushbu, o companie care comercializeaza „haine islamice” online. Da, femeile arabe sunt interesate de aspectul lor.
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0