Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Magiunul discordiei: Lidl este acuzat de falsificarea unui brand romanesc

Tags: magiun de topoloveni, lidl, sympatica, produs contrafacut, magiun de prune

Producatorul magiunului de Topoloveni a dat in judecata lantul de magazine Lidl, acuzand compania de fals intelectual, uz de fals si concurenta neloiala. Parchetul de pe langa Tribunalul Prahova a inceput deja urmarirea penala in acest caz, noteaza dailybusiness.ro.
Conflictul dintre Lidl si Sonimpex Serv Com, compania care produce magiunul de Topoloveni, este generat de Sympatica, un asa-zis magiun de prune pe care retailerul german il produce sub marca proprie. Firma romaneasca acuza Lidl ca vinde un produs contrafacut si la pret de dumping, Sonimpex Serv Com fiind singura indreptatita sa utilizeze numele de „magiun de prune”.

In cazul in care Consiliul Concurentei va constata practicile neloiale ale companiei, Lidl ar putea fi amendata cu 4 milioane de lei, reprezentant 10% din cifra de afaceri pe anul trecut.

Nu este insa pentru prima data cand o institutie romaneasca ia masuri impotriva retailer-ului german. In urma unui control al Ministerului Agriculturii si al Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Prahova efectuat in luna iulie a acestui an, produsul “Sympathica” comercializat in lantul de magazine Lidl a fost retras de pe piata intrucat nu indeplinea conditiile legale de etichetare si tehnologia de fabricare.  

In urma controlului s-a constatat ca se utiliza abuziv denumirea de “magiun de prune” pentru produsul “Sympathica” intrucat acesta era fabricat din piure de prune concentrat si suc de prune concentrat, aceste materii prime fiind obtinute din prune in Serbia si exportate în Polonia, unde sufereau o noua procesare pana la obtinerea produsului finit, comercializat de reteaua Lidl.

In schimb, produsul „Magiun de Topoloveni” este unul autentic, certificat ca atare si, totodata, primul produs alimentar traditional romanesc cu Indicatie Geografica Protejata la nivelul UE. De altfel, Sonimpex este singura companie producatoare din Romania pe segmentul prelucrarii si conservarii fructelor, fara zahar adaugat si fara agenti de conservare. 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0