Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Marketing vs. Advertising: De ce e bine sa facem diferenta?

Tags: marketing, advertising, planificare, cercetare de piata, reclame

Poate parea greu de crezut, insa uneori marketingul este confundat cu advertisingul sau invers. Iar acest lucru se intampla fiindca uneori obiectivele celor doua par similare, chiar daca strategiile aferente nu ar trebui sa se identifice una cu cealalta.




Este esential sa putem face insa diferenta clara intre cele doua pentru a asigura afacerii noastre o crestere continua. In primul rand, vom porni de la definitiile cele doua pentru a contura unele aspecte care nu pot fi confundate.

Advertisingul este considerat ca fiind un mijloc platit si public de promovare a unui mesaj de catre un sponsor cunoscut sau ca prezentarea obiectiva de catre o companie a produselor/serviciilor sale catre potentialii clienti.

Marketingul consta in planificarea, implementarea si controlul unui mix de activitati antreprenoriale care au ca scop sa atraga cumparatori sau distribuitori in vederea unui schimb sau transfer avantajos de produse.

Atunci cand observam ca ambele domenii isi propun sa atraga clienti, ne dam seama cat de usor poate fi, pana la urma, sa combinam tehnicile care apartin unor ramuri diferite.

Cu toate acestea, este bine sa ne amintim ca advertisingul reprezinta o componenta unica din procesul de marketing si consta in promovarea afacerii, a produselor sau a serviciilor oferite de aceasta.

De asemenea, advertisingul consta in distribuirea, plasarea si promovarea unei reclame in mediile potrivite, la momentul potrivit si prin mijloacele potrivite. Advertisingul se alatura, in planul de marketing, altor componente precum relatiile publice si cercetarea de piata.

Marketingul poate fi, daca vreti, comparat cu o placinta. Iar advertisingul este doar o felie din aceasta placinta, alaturi de alte felii care tin de cercetarea de piata, planificare media, preturi, distributie, serviciu clienti, vanzari etc.

In mod firesc, toate aceste elemente functioneaza, in fond, ca un intreg pentru indeplinirea obiectivului major, insa luate separat, acestea au trasaturi distincte si pot exista independent.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0