Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Norvegia declara razboi frumusetii artificiale din reclame

Tags: publicitate, frumusete, ideal frumusete, avertisment, norvegia

Trupurile extrem de zvelte, parul stralucitor, tenul perfect, ochii mari si buzele voluptoase sunt componente ale idealului frumusetii feminine, un ideal reflectat pe deplin in publicitare. Doar ca acesta este mai degraba rezultatul unor retusuri computerizate, decat a naturii.
Expuse la reclame in care perfectiunea este cap de afis, femeile tind sa dezvolte complexe si sa apeleze la mijloace, uneori extreme, de a se incadra in canoanele frumusetii. Ceea ce nu stiu multe dintre ele este insa faptul ca idealul catre care tind este unul fals, ajustat din computer. De aceea, Ministerul Echitatii din Norvegia vrea ca reclamele retusate sa contina un avertisment in legatura cu acest lucru.
Ca atare, ministrul Audun Lysbakken a prezentat recent o propunere guvernamentala prin care recomanda initierea unui dialog cu agentiile publicitare pentru implementarea unui sistem de avertizare asupra autenticitatii imaginilor folosite in reclame. Iar una dintre propuneri este ca fiecare reclama sa contina un mesaj de genul: „Aceasta reclama a fost modificata si prezinta o imagine alterata a modelului utilizat”.
Scopul principal este de a reduce presiunea generata de frumusetea ideala, de trupurile perfecte si imposibile folosite de publicitate pe post de etalon al frumusetii.
Potrivit ministrului sunt sute si chiar mii de tinere care se confrunta cu grave tulburari de alimentatie si care au o perceptie distorsionata asupra imaginii de sine ca urmare a raportarii constante la modelele perfecte din reclame.        
 „Trebuie sa reducem presiunea frumusetii ideale. Publicitatea de astazi altereaza perceptia femeilor despre frumuste, prezentand o imagine falsa asupra modului in care arata de fapt modelele”, spune ministrul.
Dupa renumita campanie Dove Real Beauty, care s-a folosit de femei obisnuite pentru a prezentat frumusetea naturala, neretusata, aceasta este poate cea mai indrazneata masura de a contracara moda femeii perfecte.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0