Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Recenzii false: Chipul nevazut al comertului electronic

Tags: comert electronic, husa kindle, amazon.com, marketing fals, brand

Daca de multe ori ne lasam condusi de popularitatea unui produs in mediul online, o cercetare facuta de un matematician din New York ne demonstreaza ca ar trebui sa verificam mult mai bine sursele inainte de a ne incredere in ratingul unui brand.

Bing Liu, profesor in informatica la Universitatea Illinois din Chicago, lucreaza in prezent la niste scheme matematice prin care va putea sa demascheze aprecierea falsa a unui brand. "Factorii incurajatori pentru marketingul fals se inmultesc si reprezinta o metoda ieftina de a face marketing", a declarat acesta.

In jungla efervescenta a comertului online, unde concurenta se afla mereu la doar un click distanta, retailerii profita de tot sprijinul posibil. Daca unii dintre acesti competitori isi creeaza singuri recenzii favorabile, de o perioada de timp acestia au inceput sa ii plateasca pe altii pentru a scrie recomandari false sau pentru a lauda produse pe care, in realitate, nu le-au testat.

In paralel, autoritatile declara ca reclama imbracata in forma articolelor este o problema mai veche, dar atrag atentia asupra faptului ca publicitatea falsa capata noi dimensiuni si forme. Bing Liu a mai  declarat ca, deoarece din ce in ce mai multi oameni se bazeaza pe recenzii si recomandari atunci cand vor sa cumpere ceva, factorii falsi de influenta in marketingul online s-au inmultit considerabil.

Un astfel de caz ingrijorator a fost semnalat recent pe site-ul Amazon cand o husa de piele pentru Kindle se bucura de un succes rasunator si era notata cu nota maxima de aproape fiecare data. Autoritatile au descoperit insa ca producatorii trimiteau husa cumparatorilor incluzand in pachet si un mesaj in care ii invitau sa scrie o recenzie pe Amazon.com. Dupa ce clientul scria recenzia si acorda punctajul maxim, compania acorda banii inapoi.

Clientii par sa nu fie insa deranjati foarte mult de aceasta strategie, mai ales in conditiile in care au primit produsul in mod gratuit. In schimb, altii vad afacerea ca pe o inselatorie si ca pe o incalcare a  sistemului de rating pentru Amazon.com.

In urma sesizarii facute de publicatia New York Times, site-ul Amazon a sters recenziile pentru husa, scotand ulterior si produsul de la vanzare. Intrebati insa de ce nu au luat atitudine atunci cand unii dintre utilizatori au atras atentia pe site, reprezentantii Amazon au refuzat sa faca vreo declaratie.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016