Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

​GDPR pune Apple pe jar - iOS 12.2 modifica setari esentiale

Apple a hotarat sa modifice cateva setari importante in noua actualizare pentru iOS 12.2 pentru a proteja datele personale ale utilizatorilor.
Stim deja ca GDPR a luat sectorul privat prin surprindere dupa ce mai multe companii au primit amenzi usturatoare pentru ca nu au reusit sa respecte prevederile Regulamentului privind protectia datelor personale. Asadar, decizia Apple de a efectua cateva modificari esentiale este clar una in directia buna pentru respectarea legislatiei in vigoare.

Varianta beta pentru iOS 12.2 contine o modificare pentru browserul Safari care ar urma sa aiba un impact major pentru marketing, publicitate, realitatea augmentata si cea virtuala. 

In varianta de mobil pentru Safari in noua actualizare beta exista un buton "Motion&Orientation Access". Acesta determina un lucru foarte important pentru posesorii de iPhone, iPod si iPad. Daca aceasta optiune este pornita, atunci site-urile vizitate vor putea sa acceseze giroscopul sau accelerometrul respectivului terminal. Astfel se vor putea accesa servicii precum realitatea augmentata (AR) sau realitatea virtuala (VR). 

In momentul de fata, Apple trebuie sa se conformeze cerintelor GDPR de pe piata europeana, asadar aceasta optiune vine standard oprita. Utilizatorii care vor sa descopere noi functii ale anumitor website-uri trebuie ei singuri sa porneasca aceasta optiune si sa le permite site-urile sa acceseze datele pe care girosopul sau accelerometrul le transmite.

Intamplarea face ca Apple s-a aflat foarte recent in doua scandaluri mari privind protejarea datelor personale ale clientilor lor si, in plus, se afla si in fata unor acuzatii de permitere a spionajului prin FaceTime. Acest lucru nu face decat sa ne adresam intrebari despre bunele intentii ale companiei americane.

Culmea, publicatia Wired a aratat ca unele aplicatii au acces la senzorii de miscare ale posesorile de device-uri Apple fara ca acestia sa stie sau, cel putin, sa fie notificati in aceasta privinta. Acestei descoperiri nu i s-a oferit inca un raspuns. 

Marketerii si agentiile de publicitate sunt complet nemultumiti de modificarea pe care Apple o pregateste pentru Safari. Acestia cred ca multi utilizatori nu vor activa functia "Motion&Orientation Access". Acest lucru inseamna ca publicitate care se baza pe AR va fi practic... inutila.

Pe de o parte, compania trebuie sa respecte politica de confidentialitate care ii este impusa prin Regulamente UE. Pe de cealalta parte, trebuie sa asculte si de cererilor carora produc venit pentru aplicatiile de casa ale Apple. John Wilander, inginer Apple, a spus ca vor incerca in varianta finala de actualizare a iOS 12.2 sa introduca, totusi, aceasta optiune. Pentru a putea face acest lucru respectand normele legale in vigoare va fi, insa, nevoie de acordul utilizatorului. Acesta spune ca se gandesc sa transmita o notificare pop-up celor care folosesc Safari "pentru a nu uita sa activeze <<Motion&Orientation Access>>". Asta ar insemna 3 lucruri:
  • Apple respecta politica de confidentialitate
  • Apple ii asculta si pe marketeri
  • Apple le ofera sansa utilizatorilor de a nu permite accesul diverselor firme la datele pe care ei le produc in fiecare secunda. 

Un caz clasic in care este impacata atat capra, cat si varza cu putina legalitate presarata pe deasupra.

E important sa precizam ca PR-ul Apple nu a confirmat inca o solutie finala pentru iOS 12.2 si s-ar putea sa existe schimbari pe care nu le putem anticipa aici.

Ramane de vazut ce cale va alege compania americana si la ce schimbari vor fi supusi clientii ei.
Autor: Florin P. Amariei


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0