Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Publicitatea online: Ce aduce anul 2013

Tags: publicitate online, previziuni 2013, online, tendinte 2013

Anul ce tocmai s-a incheiat nu a fost foarte benefic pentru piata de publicitate online din Romania. Potrivit specialistilor in domeniu insa, nici 2013 nu se arata a fi prea bun, cu cresteri reduse datorate mai degraba jucatorilor externi decat celor interni, se arata intr-o analiza DailyBusiness.ro.
“Anul trecut s-a dovedit a fi unul extrem de greu. Multa munca si expunere maxima pentru bugete nu tocmai generoase. Valoarea unui leu investit in online a crescut. Cu sume similare, clientii au obtinut expunere de 2-3 ori mai mare decat in anii trecuti”, spune  Dragos Stanca, managing partner Think Digital si Q2M.

In primul semestru al anului trecut, piata publicitatii online a crescut cu 7 procente fata de aceeasi perioada a lui 2011, ajungand la o valoare de 46,6 milioane de lei (peste 10 milioane de euro), potrivit studiului ROADS realizat de IAB Romania si PwC. Studiul a fost insa reprezentativ pentru doar o parte a pietei, intrucat au fost monitorizate doar 1.400 de site-uri romanesti.

In ceea ce priveste asteparile pentru anul 2013, acesta nu va fi unul fenomenal, eventuala crestere a pietei de publicitate online datorandu-se mai degraba bugetelor totale investite decat site-urilor romanesti.
 
“Cred ca va fi un an foarte greu, care va marca din nou consolidari pe piata online locala, pe tot lantul: publisheri - regii - agentii. Suntem prea multi playeri la sumele disponibile pentru investitii online. Simplu. Motiv pentru care Q2M si Thinkdigital au fuzionat, de exemplu. Motiv pentru care ma astept ca si altii sa faca acelasi lucru si sa se consolideze cativa poli de putere care sa poata negocia de la egal la egal cu agentiile de media si marii clienti, in beneficiul industriei”, spune Dragos Stanca.

Altii sunt insa de parere ca daca va fi o crestere, aceasta nu va apartine exclusiv jucatorilor internationali, chiar dimpotriva.

"Un utilizator nu decide sa acceseze anumite servicii online pe baza locatiei in care este inregistrata firma, ci exclusiv prin prisma calitatii lor. Intr-o lume online competitia este globala", este de parere Dan Bulucea, country manager Google Romania.
 
Una peste alta insa se remarca o schimbare a modului in care consumatorii interactioneaza cu brandurile.

"Acum pentru clienti nu mai este de ajuns sa observe reclama unui produs ca apoi sa mearga in magazin pentru a afla mai multe despre el sau chiar a-l cumpara. Acum primul pas consta din deschiderea laptop-ului, din pornirea smartphone-ului sau a tabletei, in dorinta de-a afla mai multe informatii, de a gasi cel mai bun pret, de a se convinge ca vor selecta cea mai buna alternativa", spune seful Google Romania.

Drept urmare, si in Romania online-ul devine o parte esentiala in orice strategie de marketing a unei companii.

“Vom vedea o explozie a advertising-ului pe mobil, cu formate specifice si optimizate pentru ecrane de diverse dimensiuni, vom vedea o targetare mult optimizata, companii care vor cumpara audiente, nu site-uri, vom vedea utilizarea pe o scara din ce in ce mai larga a diverselor unelte ce permit masurarea si optimizarea investitiei de marketing”, a explicat Dan Bulucea.

In legatura cu principalele schimbari pe care le va aduce 2013, majoritatea jucatorilor din piata estimeaza o crestere considerabila a bugeteleor alocate publicitatii pe mobil.

"Bugetele pe anul 2013 pentru mobile marketing vor creste fara indoiala, insa este destul de greu de estimat daca va fi o crestere organica de genul 20-25% fara de anul trecut sau va exista cu adevarat un salt urias, in care bugetele considerabile din online-ul clasic vor fi mutate pentru mobile marketing", crede Maia Novolan, managing director Syscom Digital.



 
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0