Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Publicitatea viitorului se bazeaza pe MIROS

Tags: marketing, miros, publicitate, augmentare audio-vizuala, katty perry

O echipa de cercetatori japonezi a lucrat la dezvoltarea unui nou sistem numit "ecranul cu arome" care elibereaza arome in aer. Experientele augmentate audio-vizual capata astfel o noua dimensiune, ce a mirosului.
Sa ne amintim ca ideea de a introduce mirosul in experienta consumatorului, pe langa alte dimensiuni, cum ar fi cea audio sau cea vizuala, s-a mai incercat si inainte. De exemplu, metoda de „zgarie si miroase” era o varianta mai ieftina de generare a mirosului. Albumul Teeenage Dream al lui Katy Perry miroase chiar a vata de zahar, iar jocurile video Fifa 2001 si GranTurismo 2 au adus entertainmentul la cote maxime, caci puteai simti mirosul de brazda de iarba proaspata si de cauciuc uzat, printr-o simpal zgarietura.

Acuratetea directionala este cea care face diferenta intre ecranul „mirositor” si celelalte sisteme din trecut. Ecranul aromat este un ecran normal cu patru ventilatoare dispuse pe margini pentru a pompa mirosurile in directia potrivita. Mirosul este generat de niste chipuri cu aroma facute din gel care se incalzesc pentru a produce vapori. Folosind ventilatoarele la diverse intensitati, sistemul poate da iluzia ca mirosul provine din anumite puncte de pe ecran. 


Echipa de cercetatori se confrunta cu o mare provocare acum: cum sa introduca sistemul in casele oamenilor. Asa ca trebuie sa-i convinga pe producatori sa incorporeze ventilatoare, pompe de incalzire si cartuse cu arome in televizoare. 
Mirosul este deja folosit ca metoda de vrajire a clientilor. Ganditi-va numai la popcorn si patiserii. Ce-ati zice daca, de fiecare data cand treceti pe langa un afis, ati fi bombardati de arome imbietoare? Credeti ca ati putea rezista?
 
Sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0