Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Realitatea augmentata amplifica mesajele publicitare

Tags: realitate augmentata, tehnologie ar, augmented reality. outbox, mesaje publicitare

Auzim vorbindu-se de ceva vreme si chiar am avut ocazia sa vedem si sa interactionam cu un nou gen de realitate, una mijlocita de dispozitivele mobile. I s-a spus “realitate augmentata”, iar noua tehnologie incepe sa devina tot mai prezenta in zona comunicarii de brand.
Romania nu a spus nici ea “nu” noii tendinte internationale, asa ca am avut deja cateva campanii care s-au folosit de tehnologia AR (augmented reality) pentru a transmite si altfel mesajul lor catre consumatori. Orange s-a remarcat prin campania „Scrie pe cer” in cadrul careia utilizatorii puteau plasa si vizualiza mesaje personalizate virtuale cu ajutorul telefonului mobil indreptat spre cer. De asemenea, recent, compania Dr. Oetker a introdus si ea componente de AR in activarile sale, respectiv pentru brandul Paula.
 
Dar ce este mai exact aceasta realitate augmentata si care este rostul ei?
 
„Aplicatiile bazate pe augmented reality suprapun peste imaginea vizualizata de utilizator prin camera foto a device-ului sau, in timp real, un obiect virtual, care poate fi o imagine statica, un obiect 3D, animatie 3D sau un cadru video. Rezultatul final va fi compus din 2 layere de imagine suprapuse intr-un streaming coordonat in timp real. (...) Componentele de augmented reality accelereaza si amplifica mesajele de advertising prin relevanta, elocventa si memorabilitate”, explica Adrian Pavelescu (Managing Director Outbox), intr-un interviu acordat iaa.ro.
 
Cu alte cuvinte, este vorba despre o realitate imbunatatita, recreata dupa dorinta si putinta brandurilor, in asa fel incat mesajul sa fie surprinzator si memorabil. De altfel, acestea sunt doua caracteristici principale ale aplicabilitatii tehnologiei AR in publicitate, care in cele din urma va trece din registrul lui „nice to have”, in cel „must have”.
 
„Aplicatiile augmented reality se diferentiaza prin memorabilitatea mesajului, datorata in primul rand elementului surpriza, impactului asupra perceptiei utilizatorului. (...) Realitatea augmentata se va transforma din "best practice" in "common practice". Odata cu cresterea numarului de smartphone-uri, a capabilitatilor si a puterii de procesare, a penetrarii internetului mobil si a dezvoltarii in general a tehnologiilor mobile, aplicatiile de augmented reality vor deveni parte din cotidian, nu doar in aria activarilor de marketing ci cu aplicatii din ce in ce mai diverse”, mai spune Adrian Pavelescu.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant