Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Si barbatii sunt intimidati de reclame

Tags: marketing, publicitate pentru barbati, hipermasculinitate, imagine de sine

Nu numai femeile sunt afectate de publicitatea sexista. Un nou studiu, citat de Huffington Post, sugereaza ca printurile adresate barbatilor incurajeaza, la randul lor, aspiratia spre un brand de masculinitate nerealist si potential daunator.
Psihologii Megan Vokey, Bruce Tefft si Chris Tysiaczny de la Universitatea Manitoba au analizat publicitatea din revistele pentru femei, pentru a vedea ce mesaje trimit acestea despre ce isneamna sa fii barbat. Au descoperit ca un numar semnificativ de printuri portretizeaza una din urmatoarele idei:
 
- pericolul este incitant;
 
- duritatea este o forma de autocontrol;
 
- violenta este un atribut barbatesc;
 
- este bine sa fii dur cu femeile si in abordarea fata de sex.
 
Cercetatorii au definit aceste idei ca cele patru componente ale „hipermasculinitatii”, un ideal extrem.
 
Au fost analizate reclamele din reviste cunoscute, cum ar fi Playboy, Maxim, esquire, Wired sau Fortune.  56% din cele 527 de reclame analizareevdientiau una dintre cele patru idei mentionate mai sus. 
 
Cele mai des intalnite atribute sunt aceea ca duritatea inseamna control si ca pericolul este incitant. Iar continutul cu un grad mai inalt de hipermasculinitatea s-a regasit in revistele cu un target mai tanar, cu venituri mai mici si mai putin educat.
 
Rezultatele studiului au fost publicate in cartea Sex Roles, in care cercetatorii sustin ca astfel de credinte popularizate le standardizeaza intr-un fel.
 
Cercetarile anterioare au aratat ca ideile hipermasculine poat atrage probleme sociale si medicale in randul barbatilor, printre care abuzul de droguri, violenta impotriva femeilor si condus iresponsabil.
 
Barbatii sunt din ce in ce mai afectati de printurile cu trupuri bine lucrate, caci le este afectata imaginea de sine. 

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0