Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

9 tipuri de utilizatori in social media. Tu unde te incadrezi?

Tags: utilizatori social media, tipologii social media, retele de socializare

S-ar parea ca specialistii au identificat, recent, noua tipuri de utilizatori ai social media, diferentiati in functie de timpul petrecut in online si actiunile pe care le intreprind in interiorul acestor retele de socializare.



Desigur, ne putem limita si la doar doua categorii: cei care folosesc retelele din placere si in mod neproductiv si cei care investesc timp in social media pentru ca stiu la ce le poate folosi aceasta activitate.

Sa revenim insa la acele tipologii identificate de analisti.

1. Utilizatorul creativ. Cel care se zbate sa creeze continut pentru altii, fie ca vorbim despre content scris, video-uri sau fotografii.

2. Vorbaretul. Este activ si nu se prea poate abtine sa nu isi dea cu parerea despre tot ce misca in social media. Isi raspandeste opiniile prin intermediul mai multor retele de socializare.

3. Criticul nu se poate abtine sa nu faca recenzii sau sa nu atraga atentia asupra unor pareri exprimate de altii. In plus, daca gaseste un articol la care se mai poate adauga ceva (cum ar fi un articol de pe Wikipedia), nu se va da in laturi de la o inca jumatate de ora destinata acestei activitati.
4. Colectionarul. Isi organizeaza eficient informatia, este preocupat de continutul postat de altii si urmareste cu atentie fluxurile de stiri care survin de pe paginile altora.

5. Comerciantul. In online, acesta promoveaza si vinde direct produsele prin intermediul retelelor de socializare. Iata un scop cat se poate de productiv.

6. Conectorul trateaza in cel mai propriu mod cu putinta intelesul sintagmei "retea de socializare" asa ca nu se fereste sa aiba continut public si sa adauge cateva mii de prieteni virtuali din dorinta de a... socializa.

7. Utilizatorul tacut. E informat, urmareste ce se intampla in online, dar rareori isi exprima opinia in ceea ce priveste continutul existent pe aceste site-uri.

8. Colaboratorul imparte continutul si cu ceilalti si nu se supara daca cineva modifica un document creat de el. Putem vorbi aici de albume de muzica in regim freeware, de exemplu, sau de un tumblr cu acces liber de administrare.

9. Inactivul. Candva, a avut un cont pe una sau mai multe retele de socializare insa, dintr-un motiv sau altul, si-a abandonat aceasta "pasiune" asa ca acum, practic, nici macar nu mai face parte din categoria utilizatorilor de social media.

Voi unde va incadrati? Considerati ca aceste tipologii se potrivesc si utilizatorilor romani? Le putem combina?

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0