Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

90% dintre tineri acceseaza retelele sociale inainte de a se ridica din pat

Tags: generatia y, smartphone, studiu cisco, utilizare email, retele sociale

Tinerii nascuti dupa 1980, ce formeaza asa-numita generatie Y, sunt practic dependenti de tehnologie, legatura lor cu aceasta fiind atat de puternica incat primul lucru pe care il fac dimineata este sa puna mana pe un gadget.
Potrivit ultimului Studiu Cisco Connected World Technology, 90% din membrii generatiei Y isi verifica email-ul, mesageria si profilurile de pe site-urile de socializare de pe smartphone, de multe ori inainte de a se ridica din pat.

Doi din cinci intervievati au declarat ca “m-as simti nelinistit, ca si cand ar lipsi o parte din mine”, daca nu si-ar putea utiliza smartphone-urile pentru a ramane conectati.

Bazat pe un sondaj efectuat de InsightExpress asupra a 3.600 studenti si tineri angajati cu varste intre 18 si 30 de ani si profesionisti IT, din 18 tari, raportul analizeaza cum Generatia Y utilizeaza internetul si dispozitivele mobile pentru a se conecta cu lumea din jurul lor.

Rutina de dimineata include si SMS-uri

Tinerii generatiei Y isi incep practic ziua prin verificarea mesajelor text, a emailurilor si site-urilor de socializare de pe dispozitivele mobile. Si fac acest lucru chiar inainte de a se ridica din pat, dupa cum au admis 9 din 10 respondenti.

Conectati sau dependenti?

60% din membrii Generatiei Y isi verifica noutatile de pe email, mesaje text si site-urile de socializare, de pe smartphone, la nivel de subconstient sau in mod compulsiv. Dintre acestia, mai degraba femeile sunt tentate sa se conecteze, astfel 85% din femei in comparatie cu 63% din barbati isi verifica in mod compulsiv noutatile online.

Peste 40% din respondenti au declarat ca ar trece printr-un efect de “inchistare” si s-ar simti nelinistiti, ca si cum o parte din ei ar lipsi daca nu ar putea sa-si verifice constant smartphone-urile. Dintre acesti utilizatori de smartphone, 60% isi doresc sa nu se simta atat de constransi.

Utilizarea smartphone-urilor se face practic de oriunde si oricand:

- trei din patru respondenti folosesc smartphone-urile in pat;
- peste o treime folosesc smartphone-urile la toaleta;
- aproape jumatate din respondentii (46%) au declarat ca trimit SMS-uri, email-uri si verifica site-urile de socializare in timpul meselor alaturi de familie si prieteni;
- chiar daca este periculos, aproape o persoana din cinci admite ca trimite SMS-uri in timp ce conduce.

Revolutia aplicatiilor

Dar email-urile si mesajele text nu sunt singurele atractii ale tinerilor. Acestora li se adauga mai nou aplicatiile. Aproximativ 70% din membrii generatiei Y au declarat ca aplicatiile pentru dispozitivele mobile sunt importante pentru vietile lor de zi cu zi.

Peste jumatate din respondenti folosesc aplicatiile mai ales pentru jocuri si divertisment, iar unul din patru le foloseste la serviciu.
Desi descarca foarte multe aplicatii, tinerii utilizeaza in mod regulat doar cateva dintre ele. Astfel, 70% dintre membrii Generatiei Y au declarat ca folosesc mai putin de 10 aplicatii de smartphone in mod regulat, in timp ce 24% dintre ei folosesc in mod regulat intre 10 si 25 de aplicatii.

Prietenia reala vs. prietenia virtuala  

Doua treimi dintre respondenti au recunoscut ca au petrecut cel putin la fel de mult timp socializand online ca si in persoana. Se remarca insa o diferentiere in functie de sex: 38% dintre barbatii intervievati la nivel global petrec mai mult timp socializand in persoana, in comparatie cu doar 29% din femei.

In ceea ce priveste veridicitatea identitatii online, peste o treime din respondenti cred ca majoritatea persoanelor au identitati foarte diferite pe internet fata de viata reala. Totusi, intrebati despre ei insisi, doar 44% din respondenti au declarat ca identitatea de pe internet este la fel ca cea din lumea reala.

Laptop vs. smartphone

Pentru persoanele cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani smartphone-urile rivalizeaza cu notebook-urile ca fiind cel mai dorit echipament de lucru. Asa se face ca, daca ar trebui sa aleaga doar un singur dispozitiv, o treime dintre respondenti ar alege un smartphone, in timp ce doar putin peste o treime ar alege un notebook. Insa, din punct de vedere al perspectivel globale asupra echipamentelor de lucru, smartphone-urile au depasit desktop-urile in preferintele tinerilor.

Smarphone-urile sunt considerate a fi de doua ori mai populare decat desktop-urile si de trei ori mai populare decat tabletele.

Cumparaturile online – o tendinta globala a Generatiei Y

Noua din 10 respondenti au declarat ca fac cuparaturi pe internet,  aproximativ trei din cinci (58%) declarand ca se bazeaza pe recenziile consumatorilor atunci cand doresc sa achizitioneze produse de pe internet.

Aproape 57% dintre respondenti sunt dispusi sa ofere adresa de email magazinelor si site-urilor online pentru a primi notificari depre promotii, insa sunt precauti in a oferi mai mult de atat, respectiv numarul de telefon, adresa de acasa sau alte date personale.

Activitatea in social media

- Aproape 90% din respondenti incarca fotografii online pentru a le partaja si stoca pe site-uri;
- 62% incarca videoclipuri pentru a le partaja si depozita pe site-uri;
- 87% din respondenti detin cont de Facebook, iar unul din 10 este tot timpul conectat la Facebook;
- 41% din respondenti actualizeaza contul de Facebook cel putin o data pe zi si peste o persoana din cinci isi actualizeaza contul de mai multe ori pe zi;
- 56% din respondenti au cont pe Twitter si 21% activeaza pe el cel putin o data pe zi. 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 18-Dec-2012 22:29:22
Copii idioti ai secolului . Rusinea unui neam . Incapabili sa isi dea seama ce se intimpla cu ei . Pierduti definitiv . Robotii pe care si-i doresc niste nemernici care conduc lumea asta spre dezastru .

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0