Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand LIKE-urile nu mai sunt bune de nimic sau cum sunt afectate brandurile de modificarile la news feed-ul Facebook

Tags: facebook, like, test, simply zest, modificari news feed

De la o vreme, specialistii in social media vorbesc despre anumite modificari realizate de Facebook la news feed-ului retelei, modificari menite sa forteze mana companiilor sa cheltuiasca mai multi bani pe promovare si vizibilitate.
Desi reprezentantii Facebook nu au facut nimic public, realitatea pare sa confirme faptul ca promovarea si comunicarea pe cea mai mare retea sociala devine din ce in ce mai putin gratuita. Cel putin in ceea ce priveste brandurile. Multi bloggeri au remarcat faptul ca in ultima perioada ratele de engagement si reach au scazut tot mai mult.

In acest sens, cei de la Simply Zesty au realizat un test menit sa puna in lumina in ce masura Facebook forteaza brandurile sa plateasca pentru vizibilitatea in retea.

Rezultatele arata ca Facebook a schimbat in asa masura modul in care functioneaza news feed-ul incat brandurile vor fi practic obligate sa plateasca pentru a fi vizibili.  

Iata ce au descoperit cei de la Simply Zesty:

1. Distribuirea organica este practic moarta

Pentru a demonstra aceasta ipoteza s-a facut apel la o fotografie care in mod normal beneficiaza de o capacitate de atractie organica si virala foarte mare. Fotografia a fost postata pe pagina companiei, pagina care dispune de peste 48.000 de fani, si drept urmare aceasta a primit 750 de like-uri si 1.500 de share-uri.  La un calcul simplu, luand in considerare faptul ca cei 1.500 de utilizatori care au dat share au in medie 200 de prieteni, ar rezulta ca reach-ul fotografiei cu pricina ar trebui sa fie de 300.000 de persoane. In realitatea insa, reach-ul a fost de doar 10.000 de persoane.



Asta inseamna practic ca nici macar majoritatea celor care deja sunt fani ai paginii respective nu au vazut continutul postat, desi acesta este foarte atractiv.

2. Mesajele platite sunt avantajate

In continuare, cei de la Simply Zest au postat pe pagina lor de Facebook un review al noului iPad mini, post care se afla din start sub ceea ce inseamna mesaj viral. In schimb, pentru a fi siguri ca ajunge la cat mai multe persoane, au platit pentru promovarea mesajului 110 dolari. Iar rezultatele nu au intarziat sa apara.



Post-ul a avut peste 1.000 de like-uri si doar 90 de share-uri, adica cu mult mai putine decat primul mesaj postat. Cu toate acestea insa, mesajul a fost vazut de peste 130.000 de persoane, adica de 13 ori mai mult decat primul. Asta in conditiile in care, s-a constatat o scadere a calitatii comentariilor lasate de utilizatori si a interactiunii efective a acestora cu post-ul respectiv.

„Aproape ca nu mai are rost sa aduni like-uri pe pagina companiei din moment ce atunci atunci cand distribui continut ce beneficiaza de multe like-uri si share-uri acesta nu ajunge la prea multe persoane, iar atunci cand platesti pentru el, este vazut de un numar imens de utilizatori. Facebook a vandut sufletul platformei sale pentru bani. Este frustrant sa constati ca dupa ce ai muncit din greu sa construieste o comunitate online, acum trebuie sa platesti pentru a i te adresa”, spun reprezentantii Simply Zest.


Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016